15/3/2007
Ανακοίνωση της «Δράσης» που μοιράστηκε σε εκδήλωση διαμαρτυρίας μόλις ξεκίνησε η κοπή δέντρων για την διαπλάτυνση της Λ. Πεντέλης.
Είχε προηγηθεί ενημέρωση και κινητοποίηση πολλών κατοίκων, ερωτήσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο και εικαστική παρέμβαση στους κορμούς των απειλούμενων δέντρων. Τελικά, σχεδόν όλα τα δέντρα σώθηκαν, καθώς η δυναμική των αντιδράσεων ήταν σημαντική και η Διοίκηση αποδέχτηκε την ανάγκη προστασίας των δέντρων.
Η ΠΟΛΗ ΚΟΒΕΤΑΙ ΣΤΑ ΔΥΟ, ΤΑ ΔΕΝΤΡΑ ΞΕΡΙΖΩΝΟΝΤΑΙ, ΠΟΙΟΣ ΡΩΤΗΣΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ;
Ξεκίνησε η δεύτερη φάση διαπλάτυνσης της Λ. Πεντέλης, που εκτελείται από το ΥΠΕΧΩΔΕ, με πρώτο θύμα, για άλλη μια φορά, τα δέντρα. Στόχος της διαπλάτυνσης είναι η μετατροπή του κεντρικού άξονα του προαστίου σε δρόμο ταχείας διέλευσης αυτοκινήτων, εκεί δηλαδή που συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος της καθημερινής εμπορικής και κοινωνικής δραστηριότητας των πολιτών. Εκεί που περπατάμε, ψωνίζουμε, συναντιόμαστε. Μια βίαιη επέμβαση στην πόλη εξελίσσεται, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψη της την υπάρχουσα πραγματικότητα, αφού δέχεται ως μόνη παράμετρο, την αύξηση της ταχύτητας των αυτοκινήτων.
Προηγήθηκαν κυκλοφοριακές μελέτες, που να δικαιολογούν αυτήν την αναγκαιότητα, έγιναν μετρήσεις για τις επιπτώσεις στην τοπική κυκλοφορία, στην καθημερινότητα των χρηστών και των κατοίκων; Αξιολογήθηκε η εμπειρία από το πρώτο τμήμα του δρόμου, που έχει ολοκληρωθεί εδώ κι’ ένα χρόνο, πριν προχωρήσουν στην εκτέλεση και του δεύτερου τμήματος, χωρίς την παραμικρή αλλαγή στο σχεδιασμό τους; Ποιος και με ποια κριτήρια αποφάσισε για τον χαρακτήρα του έργου;
Και τέλος, αν ποτέ έγινε κάτι από όλα αυτά, (που δεν έγινε), ποιος το έμαθε;
Τα αποτελέσματα αυτών των πρακτικών τα βλέπουμε ήδη…
1. Η πόλη κόβεται στα δύο.
2. Γίνεται πιο δύσκολη η κάθετη προς την λεωφόρο κυκλοφορία των οχημάτων.
3. Για να κυκλοφορήσει κανείς πλέον, με Ι.Χ. στα Βριλήσσια, πρέπει να ανεβοκατεβαίνει τη λεωφόρο, για να βρει την κατάλληλη είσοδο ή έξοδο. Έτσι, όμως, μήπως αυξάνεται τελικά η ατμοσφαιρική ρύπανση;
4. Οι πεζοί δεν μπορούν εύκολα να διασχίσουν τη λεωφόρο, γιατί είναι αραιές οι διαβάσεις.
5. Κόβεται σημαντικός αριθμός δέντρων που δεν αντικαθίστανται από δενδροφυτεύσεις.
6. Πολλές μικρές επιχειρήσεις επί της Πεντέλης, θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα επιβίωσης.
Είναι αλήθεια ότι, δεν υπάρχουν έργα χωρίς «παρενέργειες». Αλλά μια κοινωνία θέτει τις δικές της ιεραρχήσεις. Τι είδους μελέτη είναι αυτή, που εκτός των άλλων θεωρεί τα δέντρα αμελητέα αξία; Γιατί δεν αναζητήθηκαν τεχνικές λύσεις, για να σωθούν;
Δεν πρέπει να γνωρίζουν οι δημότες για το είδος της πόλης που θέλουν να ζουν;
Θέλουν μια πόλη όπου οι βασικές μετακινήσεις υποτίθεται ότι γίνονται με το αυτοκίνητο;
Θέλουν μια πόλη στην οποία οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να περπατούν ανάμεσα στα «ταχύτερα» κινούμενα αυτοκίνητα, σε ελάχιστου πλάτους πεζοδρόμια;
Η Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων "Δράση για μια άλλη πόλη", θεωρεί ότι για όσα άλλα έργα πρόκειται να γίνουν στο μέλλον, πρέπει:
- Ο σχεδιασμός να γίνεται με στόχο τη διευκόλυνση κυρίως του πεζού, του ποδηλάτη, του ατόμου με ειδικές ανάγκες και δευτερευόντως του αυτοκινήτου.
- Προτεραιότητα να δίνεται σε ήπιες παρεμβάσεις, ενταγμένες σ’ ένα νέο ρυθμιστικό σχέδιο.
- Οι επεμβάσεις να είναι στη κατεύθυνση της ενοποίησης και όχι της διαίρεσης των γειτονιών.
- Βασικός στόχος να είναι η υπεράσπιση – διεκδίκηση των κοινοχρήστων χώρων, η διατήρηση του πρασίνου και το ζωντάνεμα των ελεύθερων χώρων.
- Οι πολίτες να ενημερώνονται και να συνυπολογίζεται η γνώμη τους, αντί να ξυπνάνε κάποιο πρωί σε μια «άγνωστη» πόλη.
Εκτός από τα αυτοκίνητα υπάρχουν και κάτοικοι, οι οποίοι πλέον, δεν κάθονται στα αυγά τους!
|