Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
5/11/2025

5η Συνάντηση Σεμιναρίου Σινεμά & Ψυχολογία

Τρίτη 11 Νοεμβρίου , 8:00μμ ζωντανά & διαδικτυακά

Στην 5η Συνάντηση του Σεμιναρίου «Σινεμά & Ψυχολογία» (Τρίτη 11/11, 8:00μμ) βλέπουμε και συζητάμε την ταινία του Noah Baumbach «Ιστορία Γάμου». Ο κινηματογράφος ασχολείται συχνά με το ζήτημα της διάλυσης της οικογένειας, τον πόνο και τη συντριβή που συνοδεύουν το τέλος του έρωτα, το αίσθημα ήττας και απώλειας που ακολουθούν κάθε διαζύγιο. Το θέμα του χωρισμού παραμένει πάντα ζωντανό, επίκαιρο και ενδιαφέρον, κυρίως επειδή πρόκειται για διαδικασία ψυχικά επώδυνη που αποκαλύπτει τις πιο κρυφές πτυχές της προσωπικότητας όλων των εμπλεκομένων. Αλλά αυτή η «Ιστορία Γάμου» είναι κάτι πιο ζωντανό, ειλικρινές και έντονο από όσα κινηματογραφικά διαζύγια έχουμε δει, ένα συναισθηματικά αφοπλιστικό οικογενειακό δράμα αψεγάδιαστο, στην κάθε του κινηματογραφική πτυχή. Εξαιρετικό σενάριο, σωστός σκηνοθετικός ρυθμός, ερμηνείες, διάλογοι, μοντάζ όλα σε αρμονική σχέση έμπνευσης και εκτέλεσης.

«Ιστορία Γάμου»: ΗΠΑ, Κοινωνική, 2019. Διάρκεια:136’. Σκηνοθεσία-Σενάριο: Noah Baumbach. Πρωταγωνιστούν: Merritt Wever, Scarlett Johansson, Adam Driver, Laura Dern, Wallace Shawn, Ray Liotta, Alan Alda, Julie Hagerty, Mary Hollis Inboden, Mark O'Brien.

Στην εισαγωγή της ταινίας, μια αυτοσχεδιαστική κάμερα καταγράφει στιγμές της καθημερινότητάς του Τσάρλι και της Νικόλ, ενός ζευγαριού τριαντάρηδων καλλιτεχνών. Εκείνοι περιγράφουν τι αγαπούν ο ένας στον άλλο. Και δεν είναι λίγα. Αλλά είναι όλα απατηλά, καθώς αυτό που βλέπουμε δεν είναι παρά μια άσκηση που ένας σύμβουλος γάμου έχει αναθέσει στο ζευγάρι. Γιατί η κατάρρευση του γάμου τους είναι γεγονός, ο Τσάρλι και η Νικόλ έχουν αποφασίσει μετά από δέκα χρόνια κοινής ζωής να ακολουθήσουν χωριστούς δρόμους. Εκείνος είναι αυτοδημιούργητος θεατρικός σκηνοθέτης. Εκείνη είναι ηθοποιός και κορυφαία του θιάσου του. Για χάρη του άφησε πίσω στο Χόλυγουντ, μια αμφίβολης ποιότητας καριέρα πρωταγωνίστριας ανάλαφρων νεανικών κομεντί και αφοσιώθηκε στις πειραματικές παραστάσεις του συζύγου της. Εκείνος βρήκε στο πρόσωπό της τη μούσα του. Πιστεύει ότι την ανέδειξε στον ποιοτικό θεατρικό κόσμο της Νέας Υόρκης, στην πραγματικότητα την εξέλιξε στο σανίδι και μαζί καπέλωσε την καριέρα της αναλαμβάνοντας μόνιμος σκηνοθέτης της. Την κρίση έφερε πιο κοντά η πρόταση για μια τηλεοπτική παραγωγή στο μακρινό Λος Άντζελες που η Νικόλ δέχεται.

Είναι δυο άνθρωποι που κάποτε αγαπήθηκαν πολύ, αλλά τώρα φέρονται σαν εχθροί. Αυτή που κάποτε θεωρούσε τον Τσάρλι ως εξαιρετικά ταλαντούχο και δημιουργικό, τώρα τον περιγράφει ως εγωκεντρικό και ανταγωνιστικό, θεωρεί ότι θυσίασε μεγάλο μέρος της ζωής της για να αφοσιωθεί στο εγωκεντρικό όραμά του και θέλει πλέον να κυνηγήσει τα δικά της οράματα. Αυτός που έβρισκε τη Νικόλ δοτική, αφοσιωμένη, που ακούει υπομονετικά ακόμα και τα πιο ντροπιαστικά πράγματα, τώρα πιστεύει ότι είναι ανοικοκύρευτη, μεροληπτική υπέρ των συγγενών της και την κατηγορεί ότι πρώτη έπαψε να τον αγαπάει και με τη στάση της τον οδήγησε στη μοιχεία. Αλλά κάπου στη μέση υπάρχει ένα παιδί που πρέπει να μεγαλώσει σε ένα σπιτικό με μητέρα και πατέρα, οικογένεια, συγγενείς, φίλους. Και οι δύο θα συμφωνήσουν ότι η καλύτερη λύση είναι το διαζύγιο κοινή συναινέσει, μια διαδικασία φιλική χωρίς δράματα και διαμάχες στις δικαστικές αίθουσες για να προφυλάξουν το γιο τους από έναν ψυχοφθόρο χωρισμό. Οι καλές προθέσεις τους τελικά αντικαθίστανται από μια ολομέτωπη σύγκρουση, η οποία αποδεικνύεται ακόμη πιο οδυνηρή από τον ίδιο το χωρισμό, από τη στιγμή που ακολουθούν την απαιτούμενη νομική διαδικασία. Γιατί, καθώς η σχέση τους φιλτράρεται από τους δικηγόρους τους, που έχουν τις δικές τους εμπειρίες ζωής και φιλοδοξίες να υπηρετήσουν, η εξέλιξη γίνεται ασφυκτικά αγχωτική και κωμικοτραγική και οι ήρωες μας βγάζουν τον χειρότερο εαυτό τους.

«Πάντοτε έβλεπα τη ζωή σαν υλικό για μια ταινία», είχε πει κάποτε ο Νόα Μπάουμπακ. Και εδώ σκηνοθετεί την καλύτερη ταινία της καριέρας του, βασισμένη σε δικό του σενάριο. Ανατέμνει τη διάλυση του γάμου, εστιάζοντας στα πρόσωπα των ηρώων του. Καταγράφει όλο το φάσμα των αντικρουόμενων συναισθημάτων τους, παρακολουθεί τις κινήσεις τους και τη γλώσσα του σώματός τους, όταν είναι χώρια και μαζί, παρατηρεί τη συμπεριφορά τους και τις αλλαγές της σε ιδιωτικούς και δημόσιους χώρους και, κυρίως, τους απογυμνώνει μέσα από άμεσους, όμορφους διαλόγους, σπάνιας για το αμερικανικό σινεμά οξυδέρκειας. Σκιαγραφεί τις διαφορές στη νοοτροπία μεταξύ της ανατολικής και της δυτικής ακτής των ΗΠΑ και περιγράφει το ανταγωνιστικό δικαιικό σύστημα, τη δαπανηρή, ψυχικά και οικονομικά, διαδικασία της έκδοσης ενός αρχικά συναινετικού διαζυγίου, που με ευθύνη των δικηγόρων που απομυζούν χρήματα από τους πελάτες τους, μετατρέπεται σε μια άνευ λόγου αντιδικία. Ισορροπώντας δεξιοτεχνικά ανάμεσα στο γέλιο και το δάκρυ, την οργή και την πίκρα, κόβει την ανάσα του θεατή. Δίνει την ευκαιρία στους δύο πρωταγωνιστές να δώσουν ίσως τις καλύτερες ερμηνείες τους. Τόσο η Σκάρλετ Τζοχάνσον, με κοντό μαλλί και άβαφη στη μεγαλύτερη διάρκεια, γήινη, προσιτή και ανθρώπινη, όσο και ο Άνταμ Ντράιβερ με την εύθραυστη αρρενωπότητα του υποδύονται ιδανικά δύο χαρακτήρες ζωντανούς και ανθρώπινους, αντιφατικούς, ανασφαλείς και μετέωρους, σε μια άβολη φάση της ζωής τους, όπου πρέπει, αφενός, να επαναπροσδιορίσουν τις χωριστές πορείες τους και αφετέρου να θέσουν σε νέες βάσεις τη σχέση τους, αφού πάντα θα υπάρχει ένα παιδί να τους ενώνει. Αλλά είναι η Λόρα Ντερν στον ρόλο της δικηγόρου της Νικόλ που εκτελεί χρέη ψυχολόγου και για τους δύο χωρισμένους, ενώ ο λόγος της για την άμεμπτη συμπεριφορά που αξιώνει από τη γυναίκα η δικαιοσύνη κατά τη διαδικασία έκδοσης ενός διαζυγίου είναι κάτι που δύσκολα θα ξεχάσουν οι θεατές γυναικείου φύλλου

Το σεμινάριο πραγματοποιείται κάθε Τρίτη στις 8.30μ.μ. στο στέκι της Δράσης, (Πάρνηθος 21, Βριλήσσια) και διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας zoom.

Εισηγητής ο Παναγιώτης Δενδραμής, πτυχιούχος τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, με δίπλωμα σκηνοθεσίας (Σχολή Σταυράκου) και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην ιστορία και θεωρία του κινηματογράφου. Είναι διδάκτορας του τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (διατριβή "Η κινηματογραφική εκπαίδευση στην Ελλάδα"), όπου δίδαξε ως ακαδημαϊκός υπότροφος. Διδάσκει ιστορία του κινηματογράφου στη Σχολή Σταυράκου.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση



readers  10


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Διονύσης Σαββόπουλος
Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα, βάλε στα ρούχα σου φωτιά, βάλε στα όργανα φωτιά. Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα η τρομερή μας η λαλιά.


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου