Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
22/7/2022

«Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» από το Cine - Δράση

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022, 9:00μμ, στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων

Το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες», φιλμ με το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του, ο διάσημος σκηνοθέτης Steven Soderbergh, κερδίζοντας το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, είναι μια συναρπαστική δημιουργία, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανεξάρτητου, (κυρίως αμερικανικού) κινηματογράφου. Δεν αφορά το σεξ ή κάποιου είδους σεξουαλική ιδιαιτερότητα. Είναι μια πρωτότυπη ταινία για τις σχέσεις των δύο φύλων και την ανθρώπινη επικοινωνία, η οποία είναι καλύτερη από το σεξ, τουλάχιστον πιο οικεία, πιο ηδονική. Ή καλύτερα ήταν, όταν η συζήτηση και ο «λόγος» είχαν αξία. Διαθέτει εξαιρετικές ερμηνείες, πολύ καλή σκηνοθεσία, ευφυές σενάριο, άρτια ανάλυση χαρακτήρων, εντυπωσιακό φινάλε.

Το σενάριο διαδραματίζεται στο Μπατόν Ρουζ του Λος Άντζελες και αφηγείται την ιστορία τεσσάρων ανθρώπων γύρω στα 30, των οποίων η σεξουαλική ζωή είναι σοβαρά μπερδεμένη. Ο Τζον είναι δικηγόρος, παντρεμένος με την συνεσταλμένη Αν, αλλά δεν κοιμάται πλέον μαζί της, γεγονός που, όπως η ίδια αποκαλύπτει στον ψυχίατρο της, δεν είναι και μεγάλο πρόβλημα. Το σεξ είναι υπερεκτιμημένο, πιστεύει η Αν, σε σύγκριση με άλλα επείγοντα ζητήματα όπως η ταφή των σκουπιδιών του πλανήτη. Ο Τζον, ωστόσο, δεν συμμερίζεται την άποψη της περί υπερεκτιμημένου σεξ και ζει μια παθιασμένη σχέση με την Σύνθια, εξωστρεφή αδερφή της συζύγου του. Η σχέση τους στηρίζεται περισσότερο στον ανταγωνισμό και τη συγκίνηση της εξαπάτησης, παρά στην ερωτική επιθυμία. Μάλιστα, δεν είναι τόσο καλοί ψεύτες, η Αν θέλει απεγνωσμένα να τους πιστεύει. Ο Γκράχαμ, παλιός φίλος του Τζον και συγκάτοικος του στο κολλέγιο εγκαθίσταται στην πόλη. Κανείς δεν γνωρίζει την πορεία του μετά τις σπουδές και κανείς δεν του κάνει σχετικές ερωτήσεις. Θέλουν πολύ να ρωτήσουν, αλλά φοβούνται τις απαντήσεις του. Δείχνει λίγο επικίνδυνος. Όχι πως διαθέτει κάποιου είδους φυσική υπεροχή, αλλά γιατί αντιλαμβάνεται όσα συμβαίνουν στην ψυχή των υπολοίπων.

Η παλιά φιλία συνεχίζεται, ο Γκράχαμ επισκέπτεται συχνά το σπίτι του Τζον-που απουσιάζει συνεχώς- και διαμορφώνει ένα στενό δεσμό με την Αν, φιλικό και υπαινικτικά ερωτικό, που αρχίζει να βγάζει τη γυναίκα από το καβούκι της. Και αυτός, όπως ισχυρίζεται, δεν σκέφτεται πολύ το σεξ, μάλλον δεν τα πολυκαταφέρνει σε αυτόν τον τομέα. Μη μπορώντας μάλιστα να βρει ευχαρίστηση, βιντεοσκοπεί γυναίκες που του διηγούνται τις σεξουαλικές φαντασιώσεις τους. Αυτή είναι μια μορφή σεξουαλικής επίθεσης, όχι με την έννοια της εξουσίας πάνω στο σώμα τους αλλά στο μυαλό τους, στα μυστικά τους. Όπως οι περισσότερες γυναίκες, έτσι και η Αν πιστεύει ότι μπορεί να βάλει τέλος στην ανικανότητα του Γκράχαμ. Ακριβώς όπως και οι περισσότεροι άνδρες πιστεύουν ότι είναι η απάντηση στην ψυχρότητα κάθε γυναίκας. Η Αν τρομοκρατείται και γοητεύεται ταυτόχρονα από το χόμπι του Γκράχαμ. Σύντομα θα πάρει τη θέση του θα βρεθεί εκείνη πίσω από την κάμερα και σε μια σκηνή αξιοσημείωτης λεπτότητας και δύναμης θα προσπαθήσει να ξεκλειδώσει τα συναισθήματα του.

Οι ιστορίες που συνοδεύουν το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» είναι πλέον μέρος της κινηματογραφικής μυθολογίας. Ο σκηνοθέτης, στα 29 του, έγραψε το σενάριο σε οκτώ ημέρες στη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Λος Άντζελες, η ταινία κόστισε 1,8 εκατομμύρια δολάρια, και εκτός από τον Χρυσό Φοίνικα κέρδισε και το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για τον James Spader στις Κάννες. Το σίγουρο είναι ότι η εμβληματική βιντεοκάμερα, σαν ένας ακόμα χαρακτήρας του φιλμ, αντανακλά τη μεταμόρφωση των ηρώων του και ταυτόχρονα προαναγγέλλει τις αλλαγές και τον εκδημοκρατισμό της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Έξι χρόνια νωρίτερα, η Videodrome είχε ανακοινώσει τον ερχομό του βίντεο. Στη συνέχεια αυτή η ανακάλυψη θα άλλαζε τα δεδομένα του σινεμά.

Ο Soderbergh διαχειρίζεται το προκλητικό θέμα του, αποφεύγοντας τα κλισέ, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά συμβολισμούς και υπαινιγμούς. Αυτή ακριβώς η υπαινικτικότατα λειτουργεί με τρόπο μοναδικό κάνοντας το θεατή να αισθάνεται ότι ακόμα και όταν ο σκηνοθέτης τον «σφάζει με το γάντι», του προσφέρει ταυτόχρονα τροφή για σκέψη, βάζοντας τον στην διαδικασία να περιμένει γεμάτος ένταση και αγωνία τις εξελίξεις και το μοναδικό ξεδίπλωμα των χαρακτήρων. Ο James Spader δίνει μια εξαιρετικά δυνατή ερμηνεία στο ρόλο του ανησυχητικού, προκλητικού και εφιαλτικού Γκράχαμ. Η Andie McDowall, βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της καριέρας της. Η Laura San Giacomo είναι απολύτως πειστική ως η γεμάτη επιφανειακή αυτοκυριαρχία αδελφή που κινείται στον αντίποδα της «όμορφης, τέλειας Αν», όπως αναφέρει η ίδια, περιφρονητικά. Ο Peter Gallagher άρτιος ως μικροαστός Τζον με τα γυαλιά και τις τιράντες του. Όσο για τη βιντεοκάμερα του Γκράχαμ αυτή λειτουργεί ως ευφυής μεταφορά για εκείνους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τους άλλους ως αντικείμενα.

ΗΠΑ, Δραματική, Αισθηματική, 1989. Διάρκεια:100΄. Σκηνοθεσία: Steven Soderbergh. Πρωταγωνιστούν: James Spader, Andie MacDowell, Peter Gallagher, Laura San Giacomo, Ron Vawter, Steven Brill, Alexandra Root, Earl T. Taylor.

Εδώ το trailer της ταινίας.

Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης).

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση


readers  553


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Παρασκευή 26 Απριλίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;


Τα σχόλια σας...
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!1/4/2024 Χαρά Ροβίθη
Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θα έπρεπε να είναι παντού δεδομένο (το έχουν πχ. πολλές παλιότερες πολυκατοικίες που φαίνεται πως είναι "αόρατες"). Επίσης οι εξώστες/μπαλκόνια συχνά είναι στενά ή μικρά, κάτι που επίσης δεν συνάδει με κτίσματα φιλικά προς μια βιώσιμη διαμονή. Σε κάποιες περιοχές παρατηρείται το φαινόμενο να κόβουν το οικόπεδο στα δύο και να χτίζουν δύο πολυκατοικίες με κάλυψη οικοπέδου που πλησιάζει το 95% ή να βγάζουν τα μπαλκόνια σχεδόν στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο! Υπάρχουν και ορισμένα ζητήματα αισθητικής όπως πχ ότι το 80% των οικοδομών επιλέγει ως χρώμα το ασπρόμαυρο που, μαζί με τα παραπάνω, την οικοδομική έξαρση των τελευταίων ετών και μια ισχυρή (και γελοία) τάση για ομοιομορφία, καθιστούν τη γενικότερη εικόνα απελπιστική και γι αυτούς που μένουν και γι αυτούς που τη βλέπουν. Φιλικά Χαρά Ροβίθη


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου