Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
22/7/2022

«Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» από το Cine - Δράση

Πέμπτη 28 Ιουλίου 2022, 9:00μμ, στο Β’ Γυμνάσιο Βριλησσίων

Το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες», φιλμ με το οποίο ξεκίνησε την καριέρα του, ο διάσημος σκηνοθέτης Steven Soderbergh, κερδίζοντας το Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών, είναι μια συναρπαστική δημιουργία, που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του ανεξάρτητου, (κυρίως αμερικανικού) κινηματογράφου. Δεν αφορά το σεξ ή κάποιου είδους σεξουαλική ιδιαιτερότητα. Είναι μια πρωτότυπη ταινία για τις σχέσεις των δύο φύλων και την ανθρώπινη επικοινωνία, η οποία είναι καλύτερη από το σεξ, τουλάχιστον πιο οικεία, πιο ηδονική. Ή καλύτερα ήταν, όταν η συζήτηση και ο «λόγος» είχαν αξία. Διαθέτει εξαιρετικές ερμηνείες, πολύ καλή σκηνοθεσία, ευφυές σενάριο, άρτια ανάλυση χαρακτήρων, εντυπωσιακό φινάλε.

Το σενάριο διαδραματίζεται στο Μπατόν Ρουζ του Λος Άντζελες και αφηγείται την ιστορία τεσσάρων ανθρώπων γύρω στα 30, των οποίων η σεξουαλική ζωή είναι σοβαρά μπερδεμένη. Ο Τζον είναι δικηγόρος, παντρεμένος με την συνεσταλμένη Αν, αλλά δεν κοιμάται πλέον μαζί της, γεγονός που, όπως η ίδια αποκαλύπτει στον ψυχίατρο της, δεν είναι και μεγάλο πρόβλημα. Το σεξ είναι υπερεκτιμημένο, πιστεύει η Αν, σε σύγκριση με άλλα επείγοντα ζητήματα όπως η ταφή των σκουπιδιών του πλανήτη. Ο Τζον, ωστόσο, δεν συμμερίζεται την άποψη της περί υπερεκτιμημένου σεξ και ζει μια παθιασμένη σχέση με την Σύνθια, εξωστρεφή αδερφή της συζύγου του. Η σχέση τους στηρίζεται περισσότερο στον ανταγωνισμό και τη συγκίνηση της εξαπάτησης, παρά στην ερωτική επιθυμία. Μάλιστα, δεν είναι τόσο καλοί ψεύτες, η Αν θέλει απεγνωσμένα να τους πιστεύει. Ο Γκράχαμ, παλιός φίλος του Τζον και συγκάτοικος του στο κολλέγιο εγκαθίσταται στην πόλη. Κανείς δεν γνωρίζει την πορεία του μετά τις σπουδές και κανείς δεν του κάνει σχετικές ερωτήσεις. Θέλουν πολύ να ρωτήσουν, αλλά φοβούνται τις απαντήσεις του. Δείχνει λίγο επικίνδυνος. Όχι πως διαθέτει κάποιου είδους φυσική υπεροχή, αλλά γιατί αντιλαμβάνεται όσα συμβαίνουν στην ψυχή των υπολοίπων.

Η παλιά φιλία συνεχίζεται, ο Γκράχαμ επισκέπτεται συχνά το σπίτι του Τζον-που απουσιάζει συνεχώς- και διαμορφώνει ένα στενό δεσμό με την Αν, φιλικό και υπαινικτικά ερωτικό, που αρχίζει να βγάζει τη γυναίκα από το καβούκι της. Και αυτός, όπως ισχυρίζεται, δεν σκέφτεται πολύ το σεξ, μάλλον δεν τα πολυκαταφέρνει σε αυτόν τον τομέα. Μη μπορώντας μάλιστα να βρει ευχαρίστηση, βιντεοσκοπεί γυναίκες που του διηγούνται τις σεξουαλικές φαντασιώσεις τους. Αυτή είναι μια μορφή σεξουαλικής επίθεσης, όχι με την έννοια της εξουσίας πάνω στο σώμα τους αλλά στο μυαλό τους, στα μυστικά τους. Όπως οι περισσότερες γυναίκες, έτσι και η Αν πιστεύει ότι μπορεί να βάλει τέλος στην ανικανότητα του Γκράχαμ. Ακριβώς όπως και οι περισσότεροι άνδρες πιστεύουν ότι είναι η απάντηση στην ψυχρότητα κάθε γυναίκας. Η Αν τρομοκρατείται και γοητεύεται ταυτόχρονα από το χόμπι του Γκράχαμ. Σύντομα θα πάρει τη θέση του θα βρεθεί εκείνη πίσω από την κάμερα και σε μια σκηνή αξιοσημείωτης λεπτότητας και δύναμης θα προσπαθήσει να ξεκλειδώσει τα συναισθήματα του.

Οι ιστορίες που συνοδεύουν το «Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες» είναι πλέον μέρος της κινηματογραφικής μυθολογίας. Ο σκηνοθέτης, στα 29 του, έγραψε το σενάριο σε οκτώ ημέρες στη διάρκεια ενός ταξιδιού στο Λος Άντζελες, η ταινία κόστισε 1,8 εκατομμύρια δολάρια, και εκτός από τον Χρυσό Φοίνικα κέρδισε και το Βραβείο Καλύτερου Ηθοποιού για τον James Spader στις Κάννες. Το σίγουρο είναι ότι η εμβληματική βιντεοκάμερα, σαν ένας ακόμα χαρακτήρας του φιλμ, αντανακλά τη μεταμόρφωση των ηρώων του και ταυτόχρονα προαναγγέλλει τις αλλαγές και τον εκδημοκρατισμό της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Έξι χρόνια νωρίτερα, η Videodrome είχε ανακοινώσει τον ερχομό του βίντεο. Στη συνέχεια αυτή η ανακάλυψη θα άλλαζε τα δεδομένα του σινεμά.

Ο Soderbergh διαχειρίζεται το προκλητικό θέμα του, αποφεύγοντας τα κλισέ, χρησιμοποιώντας αποκλειστικά συμβολισμούς και υπαινιγμούς. Αυτή ακριβώς η υπαινικτικότατα λειτουργεί με τρόπο μοναδικό κάνοντας το θεατή να αισθάνεται ότι ακόμα και όταν ο σκηνοθέτης τον «σφάζει με το γάντι», του προσφέρει ταυτόχρονα τροφή για σκέψη, βάζοντας τον στην διαδικασία να περιμένει γεμάτος ένταση και αγωνία τις εξελίξεις και το μοναδικό ξεδίπλωμα των χαρακτήρων. Ο James Spader δίνει μια εξαιρετικά δυνατή ερμηνεία στο ρόλο του ανησυχητικού, προκλητικού και εφιαλτικού Γκράχαμ. Η Andie McDowall, βρίσκεται στην καλύτερη στιγμή της καριέρας της. Η Laura San Giacomo είναι απολύτως πειστική ως η γεμάτη επιφανειακή αυτοκυριαρχία αδελφή που κινείται στον αντίποδα της «όμορφης, τέλειας Αν», όπως αναφέρει η ίδια, περιφρονητικά. Ο Peter Gallagher άρτιος ως μικροαστός Τζον με τα γυαλιά και τις τιράντες του. Όσο για τη βιντεοκάμερα του Γκράχαμ αυτή λειτουργεί ως ευφυής μεταφορά για εκείνους τους ανθρώπους που αντιμετωπίζουν τους άλλους ως αντικείμενα.

ΗΠΑ, Δραματική, Αισθηματική, 1989. Διάρκεια:100΄. Σκηνοθεσία: Steven Soderbergh. Πρωταγωνιστούν: James Spader, Andie MacDowell, Peter Gallagher, Laura San Giacomo, Ron Vawter, Steven Brill, Alexandra Root, Earl T. Taylor.

Εδώ το trailer της ταινίας.

Οι καλοκαιρινές προβολές του Cine-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης).

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση


readers  273


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γιώργος Σεφέρης, «Επί ασπαλάθων...»
Απόμακρα οι αρχαίες κολόνες, χορδές μιας άρπας αντηχούν ακόμη ...


Τα σχόλια σας...
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση 14/9/2022 Γιώργος Σκιάνης
Έξοχη η παρέμβασή σας. Συμπληρώσατε ιδανικά το μικρό μου κείμενο και δώσατε αυτήν την διαλεκτική διάσταση της εξέλιξης του σινεμά που δεν τόνισα επαρκώς. Βεβαίως η κριτική στάση είναι σημαντικότατη, στην εξέλιξη συμμετέχουν ισότιμα δημιουργοί και θεατές. Από τη μεριά μου οφείλω να διευκρινίσω ότι δεν παίρνω θέση υπέρ των τραγικών ποιητών ή του Πλάτωνος, όπως δεν παίρνω θέση ας πούμε υπέρ της αποστασιοποίησης του Μπρεχτ. Όλες αυτές οι θέσεις και αντιθέσεις συμβάλλουν στην εξέλιξη, όπως, σε άλλη ασφαλώς κλίμακα, συμβάλλει και ο διάλογος από αυτό το βήμα. Ευχαριστώ εσάς και την Δράση για την ευκαιρία.
H επίδραση της Τραγωδίας στο σινεμά και την τηλεόραση 12/9/2022 Μπαμπης Δαμουλιάνος Ευαγγελάτος
Κύριε Σκιάνη, σας ευχαριστώ για τον σχολιασμό του σχολίου μου και με την αφορμή αυτή την έκθεση των σκέψεων σας τόσο για τον διδακτισμό της αρχαίας τραγωδίας, όσο και για τα διλήμματα που αυτή θέτει από την κυριαρχία των παθών. Τώρα, όσον αφορά για τον κορεσμό του κοινού κατά την εποχή του λαϊκού, εμπορικού κινηματογράφου που όλοι βιώσαμε με το happy end, την διαλεκτική υιοθέτηση από τον νεότερο των διλημμάτων της τραγωδίας το επακόλουθο μπέρδεμα των θεατών και την διαφαινόμενη κατ' εσάς μεταστροφή του σε έναν νέο διδακτισμό, ας ελπίσουμε ανώτερης ποιότητας, δεν θα διαφωνήσω. Θα είναι πάλι απαίτηση της διαλεκτικής πορείας του θεάματος, της τέχνης γενικότερα μέσα σε μια σύγρονη αγχώδη διαβίωση και την έλλειψη ελεύθερου χρόνου για διλήμματα και σκέψη. Η ενδυνάμωση όμως του κριτικού πνεύματος από το πλατύ κοινό, θα παραμένει πάντα σαν το μεγάλο ζητούμενο.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2022 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου