Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
22/4/2024

«Φθινόπωρο»: Μια έκκληση λυρισμού για ανθρωπιά και ανεκτικότητα

Πέμπτη 25 Απριλίου 8:15΄μμ, από το Cine Δράση

Από τα πιο ποιητικά και θαρραλέα πράγματα που μπορεί να δει κάποιος στη μεγάλη οθόνη είναι το «Φθινόπωρο» του Τούρκου σκηνοθέτη Özcan Alper. Το φιλμ με αφορμή το μελαγχολικό οδοιπορικό ενός ανθρώπου προς την αυτογνωσία, την αυτοκάθαρση και τον επαναπροσδιορισμό των πράξεων που τον οδήγησαν σε δραματική κατάσταση, καταπιάνεται με θέματα που απασχολούν κάθε ανθρώπινη ύπαρξη: το νόημα της ζωής και του θανάτου, το αναπόφευκτο της μοίρας, την επιθυμία για αγάπη, αποδοχή, ζεστασιά και ασφάλεια, την σχέση με την πολιτική και την έγκλειστη ζωή είτε μέσα από τα κάγκελα της φυλακής, είτε έξω. Εξαιρετικός κινηματογράφος με εθνική ταυτότητα και περηφάνια, μεστός σε περιεχόμενο, στον οποίο ο θεατής βρίσκει κάτι περισσότερο από τις συνηθισμένες βιομηχανικές παραγωγές των στούντιο και ανταμείβεται πλουσιοπάροχα για την επιλογή του. Μια έκκληση υψηλού λυρισμού για ανθρωπιά και ανεκτικότητα, είτε στην Τουρκία είτε σε άλλες χώρες όπου οι άνθρωποι καταπιέζονται από αυταρχικά ή και δικτατορικά καθεστώτα.

Τουρκία. Δεκαετία του 1990. Δικτατορία του Εβρέν. Ο Γιουσούφ, ένας επιστήμονας-ερευνητής, αποφυλακίζεται για λόγους υγείας αφού έχει εκτίσει φυλάκιση δέκα ετών. Είχε συλληφθεί στα 22 του χρόνια για παράνομη πολιτική δράση, καθώς όντας φοιτητής συμμετείχε σε αντικυβερνητικές, αντιδικτατορικές διαδηλώσεις ο οποίες είχαν μετεξελιχθεί σε βίαιες ταραχές. Ελεύθερος πλέον, καταπονημένος, με αδύναμους πνεύμονες, υποφέροντας από αϋπνία και εντελώς μουδιασμένος καθώς η ζωντάνια του έχει φθαρεί όπως ακριβώς και οι νεανικές πολιτικές του ιδέες έχει ως μόνη επιλογή την επιστροφή στη γενέτειρα του, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, κοντά στα σύνορα με την Γεωργία. Η φτώχεια είναι πανταχού παρούσα, το ίδιο και η άγρια ομορφιά του ορεινού αρχέγονου τοπίου. Τον υποδέχεται η ηλικιωμένη μητέρα του στην ξύλινη καλύβα τους. Η κοπέλα του παντρεύτηκε, ο πατέρας πέθανε, η αδελφή του και η οικογένεια της μετακόμισαν στη μεγάλη πόλη αναζητώντας καλύτερη ζωή. Την ίδια επιλογή έχουν κάνει και όλοι οι νέοι του χωριού. Εκεί απόμειναν μόνον οι γέροι. Και ο Μιχαήλ, ξυλουργός, πρώην ριζοσπάστης, παιδικός φίλος του Γιουσούφ ο μόνος που παντρεύτηκε και παρέμεινε στο χωριό, ίσως γιατί δεν είχε τη δύναμη να διεκδικήσει αλλού ένα καλύτερο μέλλον. Ο Γιουσούφ προσπαθεί να ενταχθεί σε μια κοινωνία που τον ξεπέρασε και της οποίας δεν είναι πλέον μέρος. Βοηθάει τον Μιχαήλ σε χειρωνακτικές εργασίες, περνάνε παρέα τον περισσότερο χρόνο τους. Ανήμποροι και οι δυο να διαγράψουν τις αναμνήσεις των διαδηλώσεων και των εξεγέρσεων στις φυλακές παρακολουθούν τις ένδοξες εκείνες εποχές να ξεγλιστράνε σαν νερό μέσα από τα χέρια τους.

Καθώς σταδιακά ο χειμώνας αντικαθιστά το φθινόπωρο, ο Γιουσούφ θα γνωρίσει την πανέμορφη Έκα, μια νεαρή Γεωργιανή που έχει διασχίσει τα σύνορα με σκοπό να κερδίσει χρήματα ως πόρνη, ώστε να συντηρήσει την μητέρα και την μικρή κόρη της που βρίσκονται στο Μπατούμι. Αν και η χρονική στιγμή και οι συνθήκες δεν ευνοούν αυτούς τους δύο ανθρώπους που ανήκουν σε διαφορετικούς κόσμους να «συναντηθούν», ανάμεσα τους θα αναπτυχθεί ένα πλατωνικό φλερτ, μια περίεργη, «σιωπηλή» σχέση. Ο Γιουσούφ θυμίζει στην Έκα τις φιγούρες των ρωσικών μυθιστορημάτων που λατρεύει να διαβάζει, και οι λυπητερές λακωνικές συναντήσεις τους καταλήγουν μια νύχτα σε κάτι που θα μπορούσε να ονομαστεί πράξη αγάπης ή ίσως απλά μια αμοιβαία πράξη συμπόνοιας. Οτιδήποτε περισσότερο φαντάζει ουτοπικό, όπως ακριβώς οι ιδέες που πίστεψε ο Γιουσούφ στη νεότητα του και «έχασε» για αυτές 10 χρόνια και ίσως όλη του τη ζωή.

Το «Φθινόπωρο» είναι το ντεμπούτο του Τούρκου σκηνοθέτη Ozcan Alper, που δείχνει να έχει αφομοιώσει τις καλύτερες παραδόσεις του τουρκικού σινεμά που υπηρετήθηκαν από δημιουργούς όπως ο Σεμίχ Καπλάνογλου και ο Νουρί Μπιλγκέ Τσειλάν. Ένα σινεμά εσωτερικής δράσης, εκθαμβωτικών τοπίων και λίγων λέξεων. Λέει την ιστορία του απλά, αλλά με βάθος. Με χαμηλούς τόνους και αργούς, ήρεμους ρυθμούς αποδίδει με επιτυχία το εξαίσιο σκηνικό χωρίς να αποσπάσει την προσοχή του θεατή από τη ψυχολογία των χαρακτήρων. Οι δενδρόφυτες πλαγιές της περιοχής και το ίδιο το Φθινόπωρο είναι πτυχές του πραγματικού πρωταγωνιστή της ταινίας: της φύσης. Μιας φύσης ευλογημένης, απειλητικής, καθησυχαστικής και αντιφατικής όσο ο ανθρώπινος χαρακτήρας. Το Φθινόπωρο είναι εδώ η βαθιά ανάσα που παίρνει η φύση, βγαίνοντας από το καλοκαίρι και οδεύοντας προς τον χειμώνα. Είναι τα σύννεφα που σκεπάζουν τον ουρανό, η βροχή που υγραίνει το χώμα, ο αέρας που θροΐζει ανάμεσα στα φύλλα των δέντρων, μια συνεχής αίσθηση απόλυτης και μελαγχολικής ηρεμίας. Η επιλογή του σκηνοθέτη να επικεντρωθεί στο περιβάλλον και όχι στον ήρωά του, τον βοηθούν να μεταφέρει την αίσθηση ματαιότητας, απογοήτευσης και πολιτικού αδιεξόδου στο οποίο βρίσκεται ο πάλαι πότε αγωνιστής Γιουσούφ για το χαμένο όνειρο του και μια ολόκληρη σειρά από ιδανικά που έχουν κλονιστεί. Η πολιτική διάσταση στην ταινία παραμένει κυρίαρχη και στέλνει πολύ έντονα μηνύματα για την σημερινή ρευστή σε κάθε επίπεδο γειτονική χώρα.

Τα βραβεία σε πολλά διεθνή φεστιβάλ (Άδανα, Λοκάρνο, Τιφλίδα, Καναδάς, Γαλλία, Άγκυρα, Σόφια, Γιερεβάν, «Ευρωπαϊκή ανακάλυψη της χρονιάς») είναι απλά η επιβεβαίωση της καλλιτεχνικής αξίας του φιλμ και των ερμηνευτών του. Στο κινηματογραφικό του ντεμπούτο, ο θεατρικός ηθοποιός (και σκηνοθέτης) Onur Saylak ενσαρκώνει με ένταση έναν αποδυναμωμένο άντρα. Προσπαθώντας να ξαναρχίσει τη ζωή του –μια σπίθα ζωής φωτίζει τα μάτια του καθώς ρίχνει μια φευγαλέα ματιά στο μπαλέτο που δείχνει η τηλεόραση. Η εξαιρετική Megi Kobaladze αποτελεί το ιδανικό ταίρι καθώς στο σιωπηλό πρόσωπό της αντανακλάται η δύναμη της απώλειας.

Φθινόπωρο
Τουρκία, Γερμανία, Δραματική, 2008. Διάερκεια: 99’. Σκηνοθεσία-Σενάριο: Ozcan Alper. Πρωταγωνιστούν: Onur Saylak, Megi Kobaladze, Serkan Keskin, Raife Yenigul, Nino Ledjava, Sibel Oz, Onur Saylak, Megi Kobaladze, Serkan Keskin, Cihan Camkerte, Serhan Pirpir, Yasar Güven.

Οι χειμερινές προβολές και εκδηλώσεις του Cine-Δράση πραγματοποιούνται στην αίθουσα του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, κάθε Πέμπτη στις 8.15μ.μ.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  542


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 27 Ιουλίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Κωστής Παπαγιώργης
Οι αριθμοί είναι λιγότερο αμφίσημοι από τις λέξεις, η φιλοσοφία υπερέχει γιατί είναι η μόνη που μπορεί να σκέφτεται κάτι και συνάμα να σκέφτεται ότι το σκέφτεται.


Τα σχόλια σας...
Καταστρέφουν το πράσινο στο όνομα του περιβάλλοντος!18/6/2024 Τασία Μάρη
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της Δράσης για μια άλλη Πόλη. Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό σημείο του άρθρου, το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους , είναι το παρακάτω: " ....Είναι γνωστό το φαινόμενο, ξαφνικά όλοι οι Δήμοι να βάζουν όργανα γυμναστικής στα πάρκα τους, όλοι να αλλάζουν τους λαμπτήρες οδοφωτισμού τους με Led, όλοι να εγκαθιστούν υπόγειους κάδους συμπίεσης απορριμμάτων, όλοι να εκπονούν Σχέδια Βιώσιμης Ανάπτυξης & Κινητικότητας, όλοι να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να εγκαθιστούν δωρεάν σταθμούς φόρτισης, ναι, ζούμε σε έναν οικολογικό κόσμο που κινείται συντονισμένα και βελτιώνει την καθημερινότητά μας. Εκεί το χρήμα, εκεί πρωταγωνιστεί και η Αυτοδιοίκηση!...." Δυστυχώς, από την .... Τοπική Αυτοδιοίκηση, το δεύτερο συνθετικό είναι δυστυχώς όρος κατ΄ ευφημισμόν......
Ο πολίτης απέναντι στον Μινώταυρο μέσα στο κράτος - λαβύρινθο15/5/2024 Γιώργος Θωμάκος
Έχω ανάλογη δυσάρεστη εμπειρία από την ΑΑΔΕ, την αυθαιρεσία των υπηρεσιών της, τις δυσλειτουργικές πλατφόρμες της ,τα ηλεκτρονικά αδιέξοδα και την "απρόσωπη" "από μηχανής" ταλαιπωρία που περιμένει τον κάθε ανυποψίαστο πολίτη ( που δεν είναι λογιστής ή φοροτεχνικός). Και ως επιστέγασμα, ο Διοικητής της ο κύριος Πιτσιλής να κομπάζει ότι με την ηλεκτρονική διοίκηση έχει καταφέρει να μειωσει την προσέλευση του κοινού προς τις υπηρεσίες(αφού έχει πρώτα κλείσει όλες τις τοπικές εφορίες και έχει πάει τις υπηρεσίες στου διαόλου τη μάνα). Άλλη μία Ανεξάρτητη αρχή που "απολαμβάνει" την ανεξαρτησία της από το να λογοδοτεί στους πολίτες. Προσωπικά, δεν μπορώ να ανεχθω την "ανημπορια" αντίδρασης απέναντι σε τέτοιες.αυθαιρεσίες. Μετα απο δύο ενδικοφανεις προσφυγές (στις οποίες δικαιώθηκα) και ένα email διαμαρτυρίας στα διοικητή της ΑΑΔΕ σκοπεύω να στείλω αναφορά για τις δομικές παθογένειες της φορολογικής διοίκησης στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών κ Διαφάνειας στη Βουλή. Είναι σίγουρο ότι εκτός από εμένα υπάρχουν και πολλοι αλλοι στην αντίστοιχη θέση. Ευχής έργον θα ήταν να γίνει κάτι συλλογικά.
Τα Βριλήσσια στο μέτωπο των Δήμων που αντιδρούν 7/5/2024 ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο κράτος και ένα επίσης υδροκέφαλο λεκανοπέδιο. Η ζήτηση κατοικιών είναι ασφυκτική και οι "αρμόδιοι" όπως πάντα καλούνται να την αντιμετωπίσουν άρον άρον, (τηρουμένου βεβαίως κάθε μέτρου που εξασφαλίζει τα συμφέροντα των εχόντων προσβάσεις στο κράτος). Θέλουμε σπίτια και δεν έχουμε γη; Δίνουμε ύψος, αδιαφορώντας αν ο συνωστισμός που δημιουργείται έτσι δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των πόλεων και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Κανένας από αυτούς τους νεαρούς και νεοεμφανιζόμενους, αμερικανοσπουδαγμένους πολιτικούς με τον αέρα σαράντα καρδιναλίων δεν θα σπάσει το κεφάλι του προκειμένου να αντιμετωπίσει ριζικά ένα θέμα πριν η βόμβα σκάσει στα χέρια μας, εστιάζοντας στα αίτια. Θα κινηθούν με συνοπτικές διαδικασίες για να κατασπαράξουν ό,τι έχει απομείνει και "τσιμέντο να γίνει". Διότι, αν η χώρα είχε διασώσει κάποιες πολιτικές προσωπικότητες και αν διέθετε πολιτικούς ικανούς να παράγουν πολιτική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, όπως για παράδειγμα υπήρξε ο πρόσφατα εκλιπών Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κάποιον θα ενδιέφερε αυτό το τρομαχτικό άνοιγμα ανάμεσα στα κέντρα και στις περιφέρειες, όπου υπάρχει μεγάλη στενότητα ευκαιριών απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας των εκεί πληθυσμών με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να ερημώνει και να μαραζώνει την ώρα που τα κέντρα ασφυκτιούν. Γιατί εκεί βρίσκεται η κύρια γενεσιουργός αιτία των δυσλειτουργιών της πόλης. Χρειάζονται αντιστάσεις ώστε να μην εφαρμόζονται μέτρα που επιβαρύνουν την κατάσταση στις πόλεις, σαν αυτά που συζητούνται, αλλά ταυτόχρονα και αναβάθμιση των υποδομών και της ζωής στην περιφέρεια, ώστε να συγκρατούνται οι πληθυσμοί τους εκεί. Αυτά μεταξύ άλλων πολλών με δεδομένο το παντελώς αφερέγγυο σύστημα εξουσίας.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου