Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
27/10/2025

Μέρες Παλαιστινιακού Κινηματόγραφου 2025

Κυριακή 2 Νοεμβρίου, 8:15΄μμ, στο στέκι της ΔΡΑΣΗΣ

To Cine Δράση συμμετέχει στις δραστηριότητες «Μέρες Παλαιστινιακού Κινηματογράφου 2025» προβάλλοντας την Κυριακή 2 Νοεμβρίου στις 8:15’ την ταινία «A State of Passion» των Carol Mansour και Muna Khalidi. Οι προβολές πραγματοποιούνται σε όλο τον κόσμο και σε 20 πόλεις της Ελλάδας σε συνεργασία με το Athens Palestine Film Festival*, τη Dounias* και το FilmLab Palestine*, ως ελάχιστη έκφραση συμπαράστασης στον σκληρά δοκιμαζόμενο Παλαιστινιακό λαό.

Μετά από 43 ημέρες φρίκης, δουλεύοντας ασταμάτητα και υπό συνεχείς βομβαρδισμούς στα επείγοντα των νοσοκομείων Al-Shifa και Al-Ahli, ο Βρετανο-Παλαιστίνιος επανορθωτικός χειρουργός, Ghassan Abu Sittah, επιστρέφει από τη Γάζα και μαθαίνει πως έχει γίνει το πρόσωπο της παλαιστινιακής αντίστασης. Κι ενώ πλέον αντιμετωπίζεται ως ήρωας όπου κι αν πηγαίνει, εκείνος δεν σταματά να ζητά δικαιοσύνη για τη συνεχιζόμενη γενοκτονία και τις ανείπωτες θηριωδίες που είδε με τα μάτια του. Ο Ghassan (1956, Κουβέιτ) έγινε γνωστός ως ένας από τους κορυφαίους πλαστικούς χειρουργούς της Βρετανίας, με εξειδίκευση στην κρανιοπροσωπική χειρουργική. Εξελέγη Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Γλασκώβης το 2024 και προσφέρει εθελοντικά τις υπηρεσίες του σε πολλές ένοπλες συγκρούσεις.

Υπάρχει μια στιγμή σε αυτό το συναρπαστικό ντοκιμαντέρ όπου ο γιατρός σχολιάζει ότι το Ισραήλ στοχεύει σκόπιμα Παλαιστίνιους ερευνητές και διανοούμενους, μερικοί από τους οποίους ήταν φίλοι του που έχουν σκοτωθεί τους τελευταίους μήνες. Η αλήθεια είναι ότι οι βομβαρδισμοί που πραγματοποιήθηκαν εναντίον του Ιράν και συγκεκριμένων στόχων που συνδέονται με την πυρηνική ανάπτυξη έχουν τουλάχιστον δείξει ότι το Ισραήλ μπορεί να είναι πολύ ακριβές στις επιθέσεις του, όταν το θέλει. Επομένως, ο βομβαρδισμός νοσοκομείων φαίνεται να αποτελεί μέρος μιας σκόπιμης στρατηγικής. «Δεν πρόκειται απλώς για γενοκτονία, αλλά για καταστροφή της μνήμης», λέει η σύζυγος του Ντίμα. Παλαιστινιακά νοσοκομεία όπως το Kamal Adwan, το Nasser και το Al-Shifa έχουν πολιορκηθεί και βομβαρδιστεί από τις Ισραηλινές Ένοπλες Δυνάμεις (IDF), κατά παράβαση της Σύμβασης της Γενεύης. Η επίθεση στο Νοσοκομείο Al-Shifa το 2023, στρεφόταν συγκεκριμένα εναντίον του Ghassan Abu Sittah, που δούλευε εθελοντικά εκεί. «Συμμετείχα σε πολλούς πολέμους και γνωρίζω τις επιπτώσεις διαφορετικών τύπων βλημάτων», λέει στην ταινία, αναφερόμενος στην πεποίθησή του ότι το Ισραήλ χρησιμοποιεί λευκό φώσφορο. Το φιλμ δεν ασχολείται με ορισμένες από τις αντιπαραθέσεις γύρω από τον γιατρό, εναντίον του οποίου η Γερμανία εξέδωσε το 2024 απαγόρευση εισόδου στη χώρα, λίγο πριν από την προγραμματισμένη ομιλία του σε διεθνές συνέδριο. Αντίθετα το «State of Passion» στοχεύει να αποτελέσει ένα πιο προσωπικό πορτρέτο και λαμβάνει χώρα κυρίως μετά την επιστροφή του στο Λονδίνο, από τη Γάζα, όπου ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει πλέον ιατρικός εξοπλισμός για την εκτέλεση επεμβάσεων. Περιτριγυρισμένος από τη σύζυγό του και τα τρία παιδιά του, δείχνει συγκίνηση όταν μιλάει για την εμπειρία του, παρά το γεγονός ότι έχει ζήσει και άλλες συγκρούσεις μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης: «Δεν μπορώ να ξεχάσω αυτό που είδα. Δεν μπορώ να ξεχάσω τις κραυγές και τις κραυγές που άκουσα ή να ξεχάσω τη μυρωδιά των πυωδών πληγών».

Αν και το ντοκιμαντέρ δεν διαδραματίζεται στη Γάζα, περιλαμβάνει σοκαριστικές φωτογραφίες από νοσοκομεία. Ωστόσο πιο σοκαριστικές είναι οι εικόνες Ισραηλινών στρατιωτών που χαμογελούν ανάμεσα σε κατεστραμμένα κτίρια ή τα βίντεο που τους δείχνουν να αστειεύονται λίγο πριν πυροδοτήσουν έναν εκρηκτικό μηχανισμό. Αυτό το επίπεδο σκληρότητας, το οποίο δεν προβάλλεται στα μέσα ενημέρωσης, είναι πιο αφόρητο από τις εικόνες τραυματιών.

Το ντοκιμαντέρ έχει μια κάπως αυτοσχέδια δομή, με κάποιες προσωπικές εντυπωσιακές αναμνήσεις του Ghassan Abu Sittah από τη Γάζα: «Δεν μπορώ πια να φάω ψωμί. Τρώγαμε μόνο ψωμί για αρκετές μέρες…». Υπάρχουν επίσης αναμνήσεις και άλλων παρεμβάσεών του στη Λωρίδα της Γάζας, στην Πρώτη Ιντιφάντα το 1987 και σε άλλες διαδοχικές ισραηλινές επιθέσεις (2009, 2012, 2014, 2019, 2021). Μια σύντομη περιήγηση στα παιδικά χρόνια του στο Κουβέιτ προσφέρει μια εικόνα της οικογένειας του, η οποία εκτοπίστηκε από τη Γάζα κατά τη διάρκεια της τραυματικής Νάκμπα (1948), της πρώτης μεγάλης επίθεσης του Ισραήλ σε αραβικό έδαφος υπό το εφησυχασμένο διεθνές βλέμμα, με αποτέλεσμα σχεδόν 6 εκατομμύρια Παλαιστίνιους εκτοπισμένους. Η παράδοση λέει ότι έφυγαν παίρνοντας τα κλειδιά των σπιτιών τους, τα οποία έχουν μεταβιβαστεί σε αυτούς από γενιά σε γενιά, για να επιστρέψουν όταν το Ισραήλ εκδιωχθεί από την κατεχόμενη περιοχή. Αυτή η αισιοδοξία είναι εκπληκτική και επιβεβαιώνεται από την Ντίμα: «Θα επιστρέψουμε. Η μητέρα μου έκανε οικονομίες για να χτίσει ένα σπίτι το 1967 και βομβαρδίστηκε τέσσερις φορές, μέχρι που την τελευταία φορά καταστράφηκε. Αλλά θα επιστρέψουμε και θα ξαναχτίσουμε τα σπίτια μας».

*A State of Passion
Παλαιστίνη, Λίβανος, Ντοκιμαντέρ, 2024. Διάρκεια: 90’. Σκηνοθεσία: Carol Mansour και Muna Khalidi.
H ομάδα «Dounias» είναι ανεξάρτητη μη κερδοσκοπική οργάνωση, καταχωρημένη στην Ελλάδα, που στοχεύει στην ανάπτυξη, την παραγωγή και προβολή του πολιτισμού της Παλαιστίνης και του αραβικού κόσμου στο ελληνικό κοινό.
Το Φεστιβάλ Παλαιστινιακού Κινηματογράφου της Αθήνας (Athens Palestine Film Festival. APFF) πραγματοποιείται για 4η χρονιά από τις 16 Οκτωβρίου έως τις 16 Νοεμβρίου 2025. Στα πλαίσια του έχουμε την προβολή μιας σειράς δυναμικών παλαιστινιακών ταινιών και ιστοριών, ακριβώς στην καρδιά της Αθήνας.
Με σύνθημα «Εκφραστικός Κινηματογραφικός Πολιτισμός στην, από και για την Παλαιστίνη», το Filmlab Palestine, είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που αγωνίζεται, από την ίδρυσή του, το 2014, να προωθήσει, να αναβιώσει και να επεκτείνει ένα από τα πιο αποτελεσματικά οπτικοακουστικά εργαλεία για την αυτοέκφραση, την αφήγηση ιστοριών και τη διατήρηση της συλλογικής μνήμης: τον κινηματογράφο.

Πληροφορίες: Η προβολή θα γίνει στο στέκι της «Κίνησης Δημοτών Βριλησσίων ΔΡΑΣΗ για μια Άλλη Πόλη», Πάρνηθος 21, Βριλήσσια, τηλέφωνο 2111165797, Κυριακή 2 Νοεμβρίου, στις 8:15΄μ.μ.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  54


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Διονύσης Σαββόπουλος
Σήκω ψυχή μου, δώσε ρεύμα, βάλε στα ρούχα σου φωτιά, βάλε στα όργανα φωτιά. Να τιναχτεί σαν μαύρο πνεύμα η τρομερή μας η λαλιά.


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου