Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
30/4/2025

«Μετά την αγάπη» του Aleem Khan από το Cine Δράση

Πέμπτή 8 Μαΐου η επόμενη προβολή

Την Πέμπτη 1η Μαΐου το Cine Δράση δεν έχει προβολή. Αγαπάμε το σινεμά, αλλά πριν από όλα σεβόμαστε το δικαίωμα των εργαζομένων να απεργούν μια μέρα ιστορικής μνήμης σαν την Πρωτομαγιά. Συνεχίζουμε τις προβολές μας την Πέμπτη 8 Απριλίου στις 8:15΄μμ, στο ΤΥΠΕΤ με την ταινία «Μετά την Αγάπη» του Aleem Khan, ένα γλυκόπικρο δράμα της διπλανής πόρτας, χωρίς υπερβολές και μελοδραματικές εξάρσεις. Ένα μικρό, χαμηλόφωνο διακριτικό φιλμ για τα μυστικά, τα ψέματα και την προδοσία στις ανθρώπινες σχέσεις, για την απώλεια, τη διαχείριση του πένθους και τη συντριβή που μπορεί να φέρει στη ζωή μας η αποκάλυψη ότι ο άνθρωπος που θεωρούσαμε το άλλο μας μισό, αδελφή ψυχή είχε μια δεύτερη ζωή που επιμελώς κρατούσε μυστική για δεκαετίες.

Η Αγγλίδα Mary ασπάστηκε, κάποτε, το Ισλάμ για να παντρευτεί τον αγαπημένο της Ahmed. Πολλά χρόνια μετά, είναι ένα ευτυχισμένο ζευγάρι χωρίς παιδιά που ζει στο γραφικό Ντόβερ της Αγγλίας. Εκείνη νοικοκυρά, τον περιμένει να γυρίσει από τη δουλειά ντυμένη την παραδοσιακή μουσουλμανική ενδυμασία. Εκείνος καπετάνιος ενός φέριμποτ, οργώνει το στενό της Μάγχης και συχνά της τηλεφωνεί. Της μιλάει τρυφερά για την αγάπη τους, την ενημερώνει για την μέρα και ώρα της επιστροφής του, ζητάει τα αγαπημένα του φαγητά. Δεν υπάρχει αμφιβολία: αγαπιούνται. Μια μέρα εκείνη θα ενημερωθεί για τον ξαφνικό θάνατο του. Θα της σταλούν τα πράγματα του και για να τον αισθάνεται κοντά της θα αναπαράγει διαρκώς ένα φωνητικό μήνυμα μέσω του οποίου την επιπλήττει στοργικά και της ζητά να μην πλησιάζει στην άκρη των Λευκών Βράχων του Ντόβερ όταν πηγαίνει να χαιρετήσει το πλοίο του. Ούτε εδώ υπάρχει αμφιβολία: ο άντρας με τον οποίο ήταν ζευγάρι από την εφηβεία τους και για τον οποίο άλλαξε έως και την πίστη της ήταν απόλυτα αφοσιωμένος σε αυτήν.

Μέχρι που κάποια στιγμή θα ακούσει ένα άλλο μήνυμα, σε μια άλλη γυναίκα και έκτοτε θα έχει να διαχειριστεί όχι μόνο την απώλεια αλλά και τις αποκαλύψεις για την ύπαρξη στο Calais, στην γαλλική πλευρά του στενού, της Genevieve, μιας Γαλλίδας με την οποία εκείνος διατηρούσε κάποιο είδος σχέσης. Αποφασισμένη να μάθει την αλήθεια, παίρνει το πλοίο για τη Γαλλία, συναντιέται με την «άλλη», μια γυναίκα, λεπτή, ξανθιά σοφιστικέ και εκλεπτυσμένη, με μοντέρνα ρούχα, σε πλήρη αντίθεση με τα παραδοσιακά δικά της. Τα πράγματα έρχονται έτσι που η άλλη την εκλαμβάνει ως οικιακή βοηθό που έστειλε κάποιο πρακτορείο, συμπέρασμα βολικό για τη Mary που χωρίς να αποκαλύψει την ταυτότητα της μπαίνει ως εργαζόμενη στο δεύτερο σπίτι του συζύγου της όπου θα ανακαλύψει σταδιακά κάθε πλευρά της μυστικής ζωής του αγαπημένου της και θα αναγκαστεί, απουσία εκείνου, να τον ξαναγνωρίσει από το μηδέν. Και αυτό γιατί ο εξωσυζυγικός δεσμός είναι απλώς και μόνο η αρχή των αποκαλύψεων. Εκείνη όσο εμβαθύνει στην παράλληλη ζωή του συντρόφου της, τόσο βρίσκει έναν άνθρωπο ολότελα διαφορετικό από αυτόν που βρισκόταν δίπλα της επί σειρά ετών και μοιραία διερωτάται αν και κατά πόσο θα μπορούσε να έχει μοιραστεί μια τέτοια ζωή μαζί της.

Ο Aleem Khan μεγάλωσε στο Κεντ. Τώρα ζει και εργάζεται στο Λονδίνο. Σπούδασε Σκηνοθεσία στο Πανεπιστήμιο του Γουέστμινστερ, προτού γυρίσει τη «Diana», την πρώτη μικρού μήκους ταινία του η οποία απέσπασε πληθώρα βραβείων. Το «Three Brothers», τρίτη μικρού μήκους ταινία του, έκανε πρεμιέρα στο Λονδίνο και προβλήθηκε σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ προτού βρεθεί υποψήφια για το βραβείο της Καλύτερης Βρετανικής στην κατηγορία της (2017). Το μεγάλου μήκους ντεμπούτο του «Μετά την αγάπη» προβλήθηκε στην Εβδομάδα Κριτικής του Φεστιβάλ των Καννών (2020). Από την πρώτη του αυτή κινηματογραφική απόπειρα, ο σκηνοθέτης αποδεικνύει ότι γνωρίζει καλά το δραματουργικό παιχνίδι. Κρατάει ιδανικές ισορροπίες, δίνει χώρο στους ήρωές του να εκφράσουν τα συναισθήματα τους, να αντιδράσουν, να ξεσπάσουν και επιτέλους να προσαρμοστούν σε μια πραγματικότητα καινούργια και δύσκολη. Λιτά, σύντομα, χωρίς φλυαρίες χαρτογραφεί το οδυνηρό καθημερινό δράμα, συνηθισμένων ανθρώπων, αφηγείται μια από εκείνες τις ιστορίες που όταν τις ακούμε μπορεί να πέφτουμε από τα σύννεφα, ταυτόχρονα όμως κατανοούμε ότι κυκλοφορούν ανάμεσά μας σε μεγαλύτερη συχνότητα από αυτή που τυχόν πιστεύουμε.

Με όχημα την εξαιρετική ερμηνεία της Joanna Scanlan, που στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης (2020) απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Ερμηνείας, ο Khan φιλοτεχνεί το χαρακτήρα μιας γυναίκας πληγωμένης, συντετριμμένης που αναρωτιέται -κοιτώντας συχνά τον εαυτό της, το γερασμένο σώμα της σε έναν καθρέπτη- για το αν όσα έζησε ήταν απάτη. Με την μαγνητική ερμηνεία της τοποθετεί το θεατή σε θέση συνοδοιπόρου της ηρωίδας που υποδύεται, όσο αυτή βιώνει το ευρύ φάσμα των αρνητικών συναισθημάτων που την βαραίνουν. Η Nathalie Richard στο ρόλο της «άλλης» θυμίζει, κάπως στερεοτυπικά είναι η αλήθεια, νευρωτική αντιπαθητική Γαλλίδα. Αλλά καθώς ο σκηνοθέτης στέκεται με ενσυναίσθηση μπροστά και στη δική της περίπτωση, όπως και σε όλους τους χαρακτήρες του και αφήνει ελεύθερα τα πράγματα να πάρουν το δρόμο τους, γίνεται καθαρό ότι και στις ταινίες, όπως ακριβώς και στην πραγματική ζωή, η αλήθεια έχει περισσότερες από μία πλευρές. Και όπως λέει η ίδια «όλοι μπορούμε να παραβούμε τα όρια που βάζουμε στον εαυτό μας».

Μετά την αγάπη: Ηνωμένο Βασίλειο, Δραματική, 2020. Διάρκεια: 89’. Σενάριο-Σκηνοθεσία: Aleem Khan. Διεύθυνση φωτογραφίας: Alexander Dynan. Μουσική: Chris Roe. Πρωταγωνιστούν: Joanna Scanlan, Nathalie Richard, Nasser Memarzia, Talid Ariss.

Πληροφορίες:
Το χειμερινό Cine-Δράση προβάλει τις ταινίες του κάθε Πέμπτη στην αίθουσα του πάρκου «Μ. Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ) Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, στις 8.15 το βράδυ.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση



readers  101


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Παρασκευή 9 Μαΐου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».


Τα σχόλια σας...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου