Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
4/10/2024

Η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών υπονομεύει τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου

Κοινό ψήφισμα των παρατάξεων της αντιπολίτευσης – η διοίκηση υπερψήφισε δικό της

Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 02/03/2024 η «Λαϊκή Συσπείρωση» κατέθεσε πρόταση ψηφίσματος, σε συνέχεια ανάλογης πρότασης της παράταξης «Βριλήσσια Πορεία Ευθύνης», για την κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών, που υπονομεύει τη στοιχειώδη λειτουργία των σχολείων. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου το ψήφισμα συμπληρώθηκε από μικρές προσθήκες της ΔΡΑΣΗΣ και τελικά, οι παρατάξεις «Βριλήσσια Πορεία Ευθύνης», «Δράση για μια άλλη πόλης» και «Λαϊκή Συσπείρωση Βριλησσίων» το κατέθεσαν από κοινού για ψήφιση προς το Δημοτικό Συμβούλιο. Το ψήφισμα υπερψηφίστηκε και από την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Βριλήσσια - Δήμος Δημιουργίας», οπότε υιοθετήθηκε από το σύνολο της αντιπολίτευσης του Δήμου. Η πλειοψηφία του Δ.Σ. με πρόταση του δημάρχου, διαμόρφωσε και υπερψήφισε διαφορετικό ψήφισμα.

ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΨΗΦΙΣΜΑ

«Η κατάργηση των ΝΠΔΔ των Σχολικών Επιτροπών
με τον Ν. 5056/2023 για δήμους μέχρι 100 σχολικές μονάδες και η ανάθεση της οικονομικής διαχείρισης των σχολείων στους δήμους υπονομεύει τη στοιχειώδη λειτουργία τους, όπως προέβλεψε το σύνολο της σχολικής κοινότητας. Ο νόμος επισπεύδει στοχεύσεις που χρόνια τώρα προωθούνται, από όλες τις κυβερνήσεις, για το «αυτόνομο» και «βιώσιμο» σχολείο.

Η ανάθεση της διαχείρισης των σχολικών ταμείων στον δήμο εξαρτά τη λειτουργία των σχολείων από την τοπική φορολογία και την πιστοληπτική ικανότητα του εκάστοτε δήμου. Εντέλει, αυτό θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση την οικονομική κατάσταση ενός δήμου και της «τοπικής κοινωνίας».

Επειδή ο προβληματισμός στα σχολεία όλης της χώρας προκαλεί αβεβαιότητα για την κάλυψη των απολύτως απαραίτητων αναλώσιμων υλικών που κάθε χρονιά παρέχονταν με ευθύνη των σχολικών επιτροπών των δήμων.

Είναι προφανές ότι το νέο μοντέλο και η υποχρηματοδότηση των δήμων θα οδηγήσει σε νέα αδιέξοδα εξαιτίας της υπερβολικής γραφειοκρατίας και των εξαιρετικά χρονοβόρων διαδικασιών που παράγει (καθυστερήσεις στην παραλαβή των προϊόντων, άγονοι διαγωνισμοί, υποβάθμιση της ποιότητας των προϊόντων κ.ο.κ.), ειδικά αν υπολογίσουμε ότι για μια στοιχειώδη προμήθεια αναλωσίμων ή την συντήρηση ανελκυστήρων, κλιματιστικών, καυστήρων κλπ, που έως σήμερα γινόταν άμεσα μέσω των Σχολικών Επιτροπών, πλέον πιθανόν να χρειάζονται διαγωνισμοί που θα κρατούν από 5 μήνες έως 1,5 χρόνο!

Επειδή τα προβλήματα των ελλείψεων ήδη έχουν κάνει την εμφάνιση τους στα σχολεία όλων των βαθμίδων, προβλέπεται να αυξηθούν (ειδικός φόρος κατανάλωσης, δαπάνες θέρμανσης, καθαριότητα, ύδρευση, αναλώσιμα υλικά κλπ λειτουργικά έξοδα).

Χαρακτηριστικά. ο όγκος των χρεών των σχολείων σε ενέργεια και νερό, συνέπεια της συστηματικής διαχρονικής υποχρηματοδότησης και την απογείωση του ενεργειακού κόστους με σκοπό την κερδοφορία των ΑΕ Ενέργειας, μεταφέρεται στους δήμους, με άμεσες απειλές είτε για διακοπή, είτε για παρακράτηση από τα ανταποδοτικά, δηλαδή σε βάρος και των μαθητών και των δημοτών. Μάλιστα, μετά την αυθαίρετη ένταξη σχολείων στα κίτρινα τιμολόγια (κυμαινόμενο προϊόν, Γ1 μεγάλων πελατών) εξελίσσεται ένα ράλι νέων χρεών στα σχολεία.

Επειδή οι διευθυντές των σχολείων δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στα έξοδα τα οποία θα υπάρξουν.

Επειδή η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας καλείται να διαχειρίζεται την χρηματοδότηση στα σχολεία μέσα από το δημόσιο λογιστικό πλαίσιο από την Οικονομική υπηρεσία του δήμου, χωρίς να διαχωρίζονται τα σχολικά κτίρια και οι ανάγκες τους από τα υπόλοιπα δημοτικά κτήρια, γεγονός που συνεπάγεται καθυστερήσεις τόσο στην προμήθεια αναλώσιμων υλικών όσο και στην εκτέλεση μικρών παρεμβάσεων ή επιδιορθώσεων ζημιών, αφού όλα θα πρέπει να γίνονται με διαγωνισμούς και αναθέσεις που θα αφορούν το σύνολο του δημοτικού συστήματος και όχι μόνο τα σχολεία.

Επειδή ο νόμος λέει πάγια προκαταβολή 500 ευρώ στα σχολεία και δεν αναφέρει χρονικό διάστημα και εκεί υπάρχει ασάφεια, πόσες φορές θα δοθεί αν δοθεί. Τα χρήματα αυτά όμως είναι ανεξάρτητα από τη δύναμη του σχολείου, τη χωρητικότητα, τους μαθητές κλπ.

H όλη διαδικασία της παγίας αυξάνει την γραφειοκρατική λειτουργία των σχολείων και μετατρέπει τους διευθυντές σε λογιστές. Τους υποχρεώνει ς σε ένα αέναο πήγαινε-έλα από το σχολείο στο δήμο και από το δήμο στο σχολείο, δεσμεύει το δημιουργικό χρόνο τους μειώνοντας αυτόν που κανονικά θα αφιέρωναν στην εκπαιδευτική διαδικασία και την αντιμετώπιση προβλημάτων που συνδέονται με αυτή. Ταυτόχρονα υποχρεώνει τις αποδεκατισμένες υπηρεσίες του Δήμου σε ένα ανελέητο κυνηγητό εγγράφων για τη διαχείριση ισαρίθμων με τα σχολεία παγίων και για τον έλεγχο των παραστατικών τους. Και όλα αυτά για 500€! Επιπλέον η κατάργηση των σχολικών επιτροπών απομάκρυνε ακόμα περισσότερο τους πολίτες από τη λήψη αποφάσεων περιορίζοντας δραματικά τον αριθμό όσων μπορούν να συμμετέχουν.

Η εξέλιξη αυτή στην πραγματικότητα συνιστά ένα ακόμα βήμα προς τη διάλυση του δημοσίου σχολείου. Οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στην επιδίωξη εξεύρεσης χορηγών από τους διευθυντές ή στην οικονομική συνεισφορά των γονέων και των συλλόγων τους με τελικό αποτέλεσμα την περαιτέρω υποβάθμιση της κρατικής επιχορήγησης των σχολείων

To Δημοτικό Συμβούλιο Βριλησσίων ζητά:

✅Την άμεση απόσυρση του Ν. 5056/2023 σε ότι αφορά την κατάργηση των σχολικών Επιτροπών.

✅Την επαναφορά του θεσμικού πλαισίου των Σχολικών Επιτροπών.

Καλούμε το υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, το υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος και το υπουργείο Εσωτερικών να προχωρήσουν άμεσα σε:

✅Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για τα σχολεία στο ύψος των αναγκών τους και διαγραφή των χρεών των σχολείων σε παρόχους Ενέργειας, επικοινωνιών και ύδρευσης.

✅Άμεση νομοθετική πρωτοβουλία για τη θέσπιση δωρεάν τιμολογίων Ενέργειας και ύδρευσης για τις σχολικές μονάδες και απαλλαγή των σχολικών δαπανών από ΦΠΑ.

✅Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων για την εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας των δήμων.

Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βριλησσίων να εκδώσει ψήφισμα με γνώμονα το συμφέρον των σχολικών του μονάδων και την εύρυθμη λειτουργία τους καθώς και την διασφάλιση της ποιοτικής εκπαίδευσης.»

Φωτογραφία: "Αυτοδιοίκηση"



readers  668


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Με τα μαύρα ρούχα, αμίλητοι καπνίζουν. Οι φίλοι κι ονειρεύονται να φύγουν μακριά. Οι φίλοι που δε βρήκανε τίποτα ν' αγαπήσουν, που δεν πιστεύουν τίποτα, κανέναν, πουθενά...


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου