Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
21/9/2024

«35 Σφηνάκια Ρούμι» από το Cine Δράση

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου, 8:15΄μμ, ΤΥΠΕΤ

Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου στις 8:15’μμ στο ΤΥΠΕΤ με την ταινία της της Claire Denis «35 Σφηνάκια Ρούμι». Η σκηνοθέτης ξεκινώντας από τον τρυφερό μικρόκοσμο συνηθισμένων ανθρώπων που ζουν ήρεμες, κοινές ζωές, δηλώνει ότι κάθε μικρή πράξη μπορεί να αποκτήσει μεγάλη σημασία. Μια τυχαία συνάντηση μπορεί να αλλάξει τα πάντα, έστω και για μια μέρα. Μια αλόγιστη ενέργεια να ραγίσει μια καρδιά, μια μικρή χειρονομία να προκαλέσει ζήλια. Με βάση αυτή τη διαπίστωση με ρεαλιστική σκηνοθεσία και αφηγηματική οικονομία, κάνει ένα γλυκό και ανεπιτήδευτο κοινωνικό σχόλιο για τους οικογενειακούς δεσμούς, τις μέρες και τις νύχτες στις μοντέρνες μεγαλουπόλεις, τον χρόνο που περνάει και χάνεται, τις κοινότητες που δημιουργούν οι άνθρωποι για να πορευτούν ευκολότερα στη ζωή. Φανερά επηρεασμένη από το σινεμά του Γιασουχίρο Όζου, προσφέρει στο θεατή ζεστασιά και τρυφερότητα.

Η Claire Denis, έχει εδώ και χρόνια δείξει σε τις ταινίες της ενδιαφέρον για ανθρώπους που προέρχονται από τις πρώην γαλλικές αποικίες της Δυτικής Αφρικής. Και στο «35 Shots of Rum» ο ήρωας Λιονέλ μετανάστευσε από εκεί στη Γαλλία, παντρεύτηκε μια Γερμανίδα και σήμερα είναι χήρος. Ζει με την κόρη του Τζο και η μεγαλύτερη του επιθυμία είναι να την μεγαλώσει με τέτοιο τρόπο ώστε όταν έρθει η ώρα να μπορεί να ανοίξει τα δικά της φτερά με επάρκεια. Είναι αφοσιωμένοι ο ένας στον άλλον, ο δεσμός τους είναι και για τους δύο λυτρωτικός. Ο Λιονέλ είναι όμορφος, η Τζο είναι όμορφη, αλλά κανείς δεν ενδιαφέρεται για τέτοια θέματα. Είναι μηχανικός τρένων. Η κόρη του εργάζεται σε ένα μουσικό κατάστημα. Ζουν σε ένα λιτό διαμέρισμα του Παρισιού. Την καθημερινότητά τους πλαισιώνει η Γκαμπριέλ, παλιά αισθηματική ιστορία του πατέρα κάποτε αναμφίβολα εκπληκτική, τώρα όμορφη με άνετο τρόπο. Εξακολουθεί να είναι ερωτευμένη. Καμία πίεση. Από την άλλη εκείνος έχει βάλει σε αναμονή αυτή την πλευρά της ζωής του, αν και είναι ακόμα ανοιχτό κεφάλαιο για να είναι καλός πατέρας. Υπάρχει επίσης και ο εσωστρεφής νεαρός Νόε, ο οποίος δυσκολεύεται να παραδεχτεί τα συναισθήματά του για την Τζο. Η Γκαμπριέλ οδηγεί το δικό της ταξί. Ο Νόε έχει αβέβαια σχέδια για το μέλλον. Ισχυρίζεται ότι μόνο η πολύ αγαπημένη του γάτα τον εμποδίζει να μετακομίσει στη Βραζιλία. Τα τέσσερα άτομα γνωρίζονται εδώ και πολύ καιρό. Ζουν σε διαφορετικούς ορόφους του ίδιου κτηρίου. Είναι κάπως σαν οικογένεια. Οι σχέσεις τους αλλάζουν με τρόπο αργό, χαλαρό. Γίνονται μικρές εκδηλώσεις. Ένας τύπος φλερτάρει με την Τζο στο κατάστημά. Η Γκαμπριέλ συναλλάσσεται με έναν ομιλητικό πελάτη. Πατέρας και κόρη αγοράζουν την ίδια μέρα ο καθένας από μία ειδική κατσαρόλα ρυζιού, αλλά στο σπίτι εκείνη δεν εμφανίζει τη δική της για να μην τον πληγώσει.

Στη δουλειά, ο Λιονέλ συμμετέχει στο πάρτι συνταξιοδότησης του Ρενέ που είναι πια ελεύθερος να απολαύσει τη ζωή χωρίς την ατελείωτη επανάληψη των διαδρομών του μετρό. Δεν πάει πουθενά, όμως, απλώς τριγυρνά, αβέβαιος τι να κάνει με τον εαυτό του. Ανικανοποίητος. Τα μοτίβα που έχει καθιερώσει είναι όλα όσα γνωρίζει και δεν μπορεί να κάνει μια πραγματική αλλαγή. Αντίθετα με το Ρενέ οι οι τέσσερις γείτονες φαίνονται ικανοποιημένοι. Ικανοποιημένοι αλλά όχι ολοκληρωμένοι. Χαρούμενοι, αλλά ημιτελείς. Ένα βροχερό βράδυ βγαίνουν να παρακολουθήσουν μια συναυλία. Το ταξί χαλάει, μπαίνουν βρεγμένοι σε ένα τζαμαϊκανό καφέ. Υπάρχει καλή μουσική στο τζουκ μποξ, χορεύουν μεταξύ τους και με άλλους. Και αυτή τη μεγάλη σκηνή με τη γνώριμη μουσική της, γίνεται η στροφή. Όχι με διαλόγους, όχι με στοιχεία πλοκής, αλλά με τα μάτια. Στη διάρκεια του χορού αποσαφηνίζεται στους θεατές, αλλά κυρίως στους ίδιους τους ήρωες αυτό που χρειάζεται για να βρουν τα διάφορα μέρη τη θέση τους. Να κουμπώσουν. Κυρίως όμως πατέρας και κόρη οδηγούνται στην κάθαρση, συνειδητοποιούν ότι η ζωή και η αγάπη έχουν ως αναπόσπαστο όρο την αντιμετώπιση του παρελθόντος.

Από αυτά τα απλά πράγματα η Claire Denis βασισμένη σε ένα σενάριο που συνέγραψε με τον Jean-Pol Fargeau κάνει ένα υπέροχο δράμα. Η ταινία της μπορεί να συγκριθεί με αυτές του κορυφαίου Ιάπωνα σκηνοθέτη Ozu ως προς τον τρόπο που δείχνει τη σύγχρονη ζωή και το χάσμα μεταξύ μικρών και μεγάλων πραγμάτων. Παράλληλα, η Denis κάνει δικό της το είδος και το αλλάζει. Το βλέμμα της είναι κυνικό και αντιστρέφει τα πράγματα: Αντί η παλαιότερη γενιά να μην κατανοεί τις αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία, είναι η νέα γενιά, η Τζο και ο Νόε, που θρηνούν χαμένες αξίες.

Εξαιρετικές οι ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς: τον Alex Descas (Coffee and Cigarettes) ως Λιονέλ, την Mati Diop ως Τζο, την Nicole Dogué ως Γκαμπριέλ και τον Gregoire Colin ως Νόε. Ο Descas ιδιαίτερα είναι από εκείνους τους ηθοποιούς που οι θεατές υποχρεώνονται να τον παρακολουθήσουν. Τραβάει την προσοχή τους, κατέχει όποιο χώρο κατοικεί. Δεν χρειάζεται να τον διεκδικήσει, είναι δικός του. Η σπουδαία κινηματογράφηση από Agnès Godard δίνει στην ταινία αυθεντικότητα και αξιοπιστία.

35 Σφηνάκια Ρούμι: Γαλλία, Γερμανία, Κοινωνική, 2008. Διάρκεια: 100’. Σκηνοθεσία: Claire Denis. Σενάριο: Claire Denis, Jean-Pol Fargeau. Πρωταγωνιστούν: Mati Diop, Alex Descas, Gregoire Colin, Nicole Dogue, Eriq Ebouaney.

Πληροφορίες:
Με το άνοιγμα των σχολείων το Cine Δράση γίνεται από θερινό χειμερινό και μεταφέρεται κάθε Πέμπτη στην αίθουσα του πάρκου «Μ. Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ) Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, στις 8.15 το βράδυ.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  447


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 17 Μαΐου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».


Τα σχόλια σας...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου