Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
13/9/2023

Επιστροφή στο ΤΥΠΕΤ με την ταινία «Machuca» του Andres Woods

Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου, 8:15’μμ, από το Cine Δράση

Από αυτή την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου στις 8:15’μμ και κάθε Πέμπτη, το Cine Δράση επιστρέφει στην αίθουσα του ΤΥΠΕΤ με την ταινία «Machuca» του Andres Woods. Με αφορμή τη συμπλήρωση ακριβώς 50 χρόνων από την ανατροπή του δημοκρατικά εκλεγμένου προέδρου Σαλβαδόρ Αλιέντε στη Χιλή, προβάλουμε ένα φιλμ που στο φόντο της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής αστάθειας που προηγήθηκε του πραξικοπήματος διηγείται την συγκινητική ιστορία της φιλίας μεταξύ δύο αγοριών από αντίπαλες, εκείνη την εποχή, πλευρές του κοινωνικού φάσματος. Μια μεταφορά για τις κοινωνικές εντάσεις που βοήθησαν στην καταστροφή ενός έθνους.


Συμπληρώθηκαν στις 11 Σεπτεμβρίου ακριβώς 50 χρόνια από το 1973, όταν ο στρατός της Χιλής, με την υποστήριξη της CIA, ανέτρεψε την κυβέρνηση του δημοκρατικά εκλεγμένου προέδρου Σαλβαδόρ Αλιέντε και εγκατέστησε μια από τις πλέον αιματηρές δικτατορίες στην Λατινική Αμερική υπό την ηγεσία του στρατηγού Αουγκούστο Πινοσέτ. Το πραξικόπημα οδήγησε στη δολοφονία 3.000 υποστηρικτών του Αλιέντε, την κράτηση περίπου 250.000 αντιπάλων του καθεστώτος σε κάθε είδους φυλακή και την αναγκαστική υπερορία μεγάλου αριθμού Χιλιανών.

Με φόντο την πολιτική, οικονομική και κοινωνική αστάθεια που προηγήθηκε του πραξικοπήματος, το «Machuca» του Andrés Woods είναι η συγκινητική ιστορία της φιλίας μεταξύ δύο αγοριών από αντίπαλες, εκείνη την εποχή, πλευρές του κοινωνικού φάσματος. Γλυκό και υποβλητικό χρονικό ενός περίπλοκου κόσμου μέσα από τα μάτια ενός παιδιού και μιας όμορφης φιλίας που κατέρρευσε ταυτόχρονα με τη δημοκρατία, μεταφορά για τις κοινωνικές εντάσεις που βοήθησαν στην καταστροφή ενός έθνους, το φιλμ ψηφίστηκε ως η πιο δημοφιλής ταινία στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βανκούβερ και υπήρξε μεγάλη εισπρακτική επιτυχία σε όλο τον κόσμο.

Ο Γκονζάλο Ινφάντε, ένας παχουλός, φιλομαθής, ήσυχος 11χρονος με φακίδες που τον κάνουν να ξεχωρίζει, είναι μαθητής στο ιδιωτικό σχολείο St. Patrick. Γόνος πλούσιας οικογένειας, ζει σε μια προνομιούχα γειτονιά όπου η ασφάλειά είναι αδιαμφισβήτητη. Το μόνο του μειονέκτημα φαίνεται να είναι η προβληματική σχέση των γονιών του. Η μητέρα του περιφρονεί τις πολιτικές του Αλιέντε και τους φτωχούς ανθρώπους που μπορεί να ωφεληθούν από αυτές, ενώ διατηρεί μακροχρόνια ερωτική σχέση με έναν ευκατάστατο Αργεντινό επιχειρηματία. Ο μικρός ντροπαλός και ανέκφραστος συχνά γίνεται θύμα παρενόχλησης στο σχολείο. Η ζωή του αλλάζει, ωστόσο, όταν ο ιερέας που διευθύνει το σχολείο, δίνει τη δυνατότητα να φοιτήσουν εκεί, σε παιδιά από τη γειτονική παραγκούπολη. Η ένταξη των φτωχών, περιθωριακών και συχνά παραβατικών μαθητών προκαλεί αναταραχή στο σχολείο. Καθημερινά ξεσπούν καυγάδες μεταξύ των μαθητών που ανήκουν σε δύο διαμετρικά αντίθετες οικονομικά τάξεις. Ανήσυχοι οι γονείς των πλουσιότερων καλούν συχνές και ζωηρές συναντήσεις για να εκφράσουν την αντίθεσή τους στον «κομμουνιστή» ιερέα. Αυτές οι αναταραχές όμως δεν εμποδίζουν την δημιουργία μιας δυνατής φιλίας ανάμεσα στον Γκονζαλο και τον νεοφερμένο Πέδρο Ματσούκα.

Η φιλία των αγοριών είναι μια κλασική περίπτωση έλξης αντιθέτων. Ο Γκονζάλο έλκεται από τις δεξιότητες του Πέδρο, τον τρόπο με τον οποίο επιβιώνει με ελάχιστα, την ικανότητα του να τον προστατεύει από τους νταήδες του σχολείου. Ταυτόχρονα αρχίζει να ερωτεύεται τη φίλη του Πέδρο, Σιλβάνα, ένα χαριτωμένο, φλογερό κορίτσι που έχει παρατήσει το σχολείο και εξασφαλίζει τα προς το ζην πουλώντας σημαίες στους διαδηλωτές και των δύο πολιτικών στρατοπέδων. Από την άλλη ο Πέδρο, εντυπωσιάζεται από τον πλούτο του σπιτιού του νέου φίλου του , την πρόσβαση του σε άπειρα βιβλία, τα πολλά και όμορφα ρούχα και κυρίως από το ακριβό ποδήλατο του. Η σχέση μεταξύ των δύο αγοριών αναπτύσσεται φυσικά και γίνεται όλο και πιο έντονη. Hαθωότητά τους τους επιτρέπει να βλέπουν πέρα από την αναπτυσσόμενη αναταραχή και καταλήγουν αχώριστοι, παρά την απροθυμία των οικογενειών τους. Αλλά καθώς η πολιτική θερμοκρασία στη χώρα ανεβαίνει, οι ζωές των γονιών τους πολώνονται, τα συναισθήματα κλιμακώνονται, οι οδομαχίες μεταξύ διαδηλωτών αντίπαλων πολιτικών παρατάξεων πολλαπλασιάζονται, οδηγώντας σε αυτό που στην ουσία είναι ένας εμφύλιος πόλεμος. Οι καταστροφικές εξελίξεις αρχίζουν σιγά-σιγά να απειλούν τη φιλία τους. Το τέλος της σηματοδοτείται με την έναρξη του πραξικοπήματος. Προφανώς οι σχέσεις των παιδιών ήταν από την αρχή καταδικασμένες, καθώς παγιδεύτηκαν στη δίνη γεγονότων που ούτε να τα κατανοήσουν μπορούσαν, ούτε να τα επηρεάσουν.

Ένας από τους πιο επιτυχημένους νέους σκηνοθέτες της Χιλής, ο Andrés Woods αφήνει στο «Machuca» τα γεγονότα να μιλήσουν από μόνα τους και διατυπώνει τις απόψεις του με μια συναισθηματική δύναμη που δεν περιορίζεται από προκαταλήψεις ή απλοϊκά μηνύματα. Παρουσιάζει αντικειμενικά τις εξελίξεις. Όλα τα συστατικά που μπορεί να περιμένει κάποιος από μια κοινωνικοπολιτική ταινία της Λατινικής Αμερικής είναι εδώ: τα χρώματα της επανάστασης, οι εικόνες της στέρησης και της διαφθοράς. Αλλά διατηρούνται κυρίως στο παρασκήνιο. Σε πρώτο πλάνο είναι οι χαρακτήρες, κάνοντας το φιλμ μια εύγλωττη και συγκινητική εικόνα της τραγωδίας μιας κοινωνίας που ένα μέρος της επιτίθεται βάρβαρα σε ένα άλλο. Μέσα από τα μάτια των παιδιών, βλέπουμε την ευάλωτη ζωή των Χιλιανών το 1973, πριν το όνομα του Πινοσέτ γίνει συνώνυμο της στρατιωτικής καταστολής. Καθώς ο Woodsήταν 8 ετών το 1973, μπορούμε άνετα να συμπεράνουμε ότι χρησιμοποίησε προσωπικές του αναμνήσεις για αυτό το χρονικό της εισόδου στην εφηβεία με φόντο μια επικείμενη επανάσταση. Γυρισμένο με απλότητα, ερμηνευμένο εξαιρετικά από όλο το καστ, ιδιαίτερα από τους Matías Quer, Ariel Mateluna, στους ρόλους του Γκονζάλο και Πέδρο αντίστοιχα και την γοητευτική Manuela Martelli, ως Σιλβάνα το φιλμ του είναι μια κινηματογραφική εμπειρία που δύσκολα ξεχνιέται.

Χιλή, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Κοινωνική, 2005. Διάρκεια! 121’. Σενάριο: Roberto Brodsky, Mamoun Hassan, Andrés Wood. Σκηνοθεσία: Andrés Wood. Πρωταγωνιστούν: Matías Quer, Ariel Mateluna, Manuela Martelli, Aline Küppenheim, Frederico Luppi, Ernesto Malbrán.

Οι χειμερινές προβολές του Cine-Δράση πραγματοποιούνται στην αίθουσα του πάρκου "Μ. Θεοδωράκης" (ΤΥΠΕΤ), Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, κάθε Πέμπτη στις 8.15μ.μ..

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  586


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Σάββατο 22 Ιουνίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Κωστής Παπαγιώργης
Οι αριθμοί είναι λιγότερο αμφίσημοι από τις λέξεις, η φιλοσοφία υπερέχει γιατί είναι η μόνη που μπορεί να σκέφτεται κάτι και συνάμα να σκέφτεται ότι το σκέφτεται.


Τα σχόλια σας...
Καταστρέφουν το πράσινο στο όνομα του περιβάλλοντος!18/6/2024 Τασία Μάρη
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της Δράσης για μια άλλη Πόλη. Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό σημείο του άρθρου, το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους , είναι το παρακάτω: " ....Είναι γνωστό το φαινόμενο, ξαφνικά όλοι οι Δήμοι να βάζουν όργανα γυμναστικής στα πάρκα τους, όλοι να αλλάζουν τους λαμπτήρες οδοφωτισμού τους με Led, όλοι να εγκαθιστούν υπόγειους κάδους συμπίεσης απορριμμάτων, όλοι να εκπονούν Σχέδια Βιώσιμης Ανάπτυξης & Κινητικότητας, όλοι να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να εγκαθιστούν δωρεάν σταθμούς φόρτισης, ναι, ζούμε σε έναν οικολογικό κόσμο που κινείται συντονισμένα και βελτιώνει την καθημερινότητά μας. Εκεί το χρήμα, εκεί πρωταγωνιστεί και η Αυτοδιοίκηση!...." Δυστυχώς, από την .... Τοπική Αυτοδιοίκηση, το δεύτερο συνθετικό είναι δυστυχώς όρος κατ΄ ευφημισμόν......
Ο πολίτης απέναντι στον Μινώταυρο μέσα στο κράτος - λαβύρινθο15/5/2024 Γιώργος Θωμάκος
Έχω ανάλογη δυσάρεστη εμπειρία από την ΑΑΔΕ, την αυθαιρεσία των υπηρεσιών της, τις δυσλειτουργικές πλατφόρμες της ,τα ηλεκτρονικά αδιέξοδα και την "απρόσωπη" "από μηχανής" ταλαιπωρία που περιμένει τον κάθε ανυποψίαστο πολίτη ( που δεν είναι λογιστής ή φοροτεχνικός). Και ως επιστέγασμα, ο Διοικητής της ο κύριος Πιτσιλής να κομπάζει ότι με την ηλεκτρονική διοίκηση έχει καταφέρει να μειωσει την προσέλευση του κοινού προς τις υπηρεσίες(αφού έχει πρώτα κλείσει όλες τις τοπικές εφορίες και έχει πάει τις υπηρεσίες στου διαόλου τη μάνα). Άλλη μία Ανεξάρτητη αρχή που "απολαμβάνει" την ανεξαρτησία της από το να λογοδοτεί στους πολίτες. Προσωπικά, δεν μπορώ να ανεχθω την "ανημπορια" αντίδρασης απέναντι σε τέτοιες.αυθαιρεσίες. Μετα απο δύο ενδικοφανεις προσφυγές (στις οποίες δικαιώθηκα) και ένα email διαμαρτυρίας στα διοικητή της ΑΑΔΕ σκοπεύω να στείλω αναφορά για τις δομικές παθογένειες της φορολογικής διοίκησης στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών κ Διαφάνειας στη Βουλή. Είναι σίγουρο ότι εκτός από εμένα υπάρχουν και πολλοι αλλοι στην αντίστοιχη θέση. Ευχής έργον θα ήταν να γίνει κάτι συλλογικά.
Τα Βριλήσσια στο μέτωπο των Δήμων που αντιδρούν 7/5/2024 ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο κράτος και ένα επίσης υδροκέφαλο λεκανοπέδιο. Η ζήτηση κατοικιών είναι ασφυκτική και οι "αρμόδιοι" όπως πάντα καλούνται να την αντιμετωπίσουν άρον άρον, (τηρουμένου βεβαίως κάθε μέτρου που εξασφαλίζει τα συμφέροντα των εχόντων προσβάσεις στο κράτος). Θέλουμε σπίτια και δεν έχουμε γη; Δίνουμε ύψος, αδιαφορώντας αν ο συνωστισμός που δημιουργείται έτσι δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των πόλεων και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Κανένας από αυτούς τους νεαρούς και νεοεμφανιζόμενους, αμερικανοσπουδαγμένους πολιτικούς με τον αέρα σαράντα καρδιναλίων δεν θα σπάσει το κεφάλι του προκειμένου να αντιμετωπίσει ριζικά ένα θέμα πριν η βόμβα σκάσει στα χέρια μας, εστιάζοντας στα αίτια. Θα κινηθούν με συνοπτικές διαδικασίες για να κατασπαράξουν ό,τι έχει απομείνει και "τσιμέντο να γίνει". Διότι, αν η χώρα είχε διασώσει κάποιες πολιτικές προσωπικότητες και αν διέθετε πολιτικούς ικανούς να παράγουν πολιτική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, όπως για παράδειγμα υπήρξε ο πρόσφατα εκλιπών Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κάποιον θα ενδιέφερε αυτό το τρομαχτικό άνοιγμα ανάμεσα στα κέντρα και στις περιφέρειες, όπου υπάρχει μεγάλη στενότητα ευκαιριών απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας των εκεί πληθυσμών με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να ερημώνει και να μαραζώνει την ώρα που τα κέντρα ασφυκτιούν. Γιατί εκεί βρίσκεται η κύρια γενεσιουργός αιτία των δυσλειτουργιών της πόλης. Χρειάζονται αντιστάσεις ώστε να μην εφαρμόζονται μέτρα που επιβαρύνουν την κατάσταση στις πόλεις, σαν αυτά που συζητούνται, αλλά ταυτόχρονα και αναβάθμιση των υποδομών και της ζωής στην περιφέρεια, ώστε να συγκρατούνται οι πληθυσμοί τους εκεί. Αυτά μεταξύ άλλων πολλών με δεδομένο το παντελώς αφερέγγυο σύστημα εξουσίας.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου