Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
18/11/2021

4 ταινίες μικρού μήκους για την παγκόσμια ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών

Από το Φεστιβάλ Δράμας και το Cine Δράση. Πέμπτη 25 Νοεμβρίου, 8:15μμ, ΤΥΠΕΤ

Με αφορμή την Διεθνή Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών, καθώς και τα ανησυχητικά αυξανόμενα στην διάρκεια της πανδημίας κρούσματα περιστατικών ενδοοικογενειακής βίας σε όλο τον κόσμο και την χώρα μας το Cine Δράση σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Δράμας προγραμμάτισε για την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου την προβολή 4 ταινιών μικρού μήκους σχετικές με το θέμα. Βλέπουμε λοιπόν ταινίες και συζητάμε.

Μαζί μας η Σοφία Γεωργιάδου, Γενική Συντονίστρια του Φεστιβάλ Δράμας.

Το 1949 στον Άγιο Δομίνικο, μία γυναίκα, η Μινέρβα Μιραμπάλ, λέει «όχι» στη σεξουαλική επίθεση του δικτάτορα Τρουχίγιο, τον χαστουκίζει και φεύγει. Μαζί με τις αδερφές της θα γίνουν σύντομα το σύμβολο του αντιδικτατορικού και φεμινιστικού αγώνα, ηγούμενες ενός ολόκληρου κινήματος για την ανατροπή του τυράννου. Στις 25 Νοεμβρίου του 1960, το καθεστώς του Τρουχίγιο βασανίζει και δολοφονεί τις τρεις αδερφές Μιραμπάλ ή αλλιώς τις «Πεταλούδες» (Las Mariposas), υπογράφοντας ταυτόχρονα και την κατάρρευση του. Στη μνήμη των «τριών αδερφών που ανέτρεψαν μία δικτατορία», η 25η Νοεμβρίου ανακηρύχθηκε το 1999 ως η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών. Βρισκόμαστε στο 2021 και η βία όχι μόνον δεν έχει εξαλειφθεί, αλλά δυναμώνει.

Ο όρος «βία κατά των γυναικών» περιλαμβάνει κάθε πράξη βίας που έχει ως αποτέλεσμα ή είναι δυνατό να έχει ως αποτέλεσμα, την σωματική, σεξουαλική, ψυχολογική βλάβη ή πόνο για τις γυναίκες, όπως επίσης και τις απειλές τέτοιων πράξεων, τον εξαναγκασμό ή την αυθαίρετη στέρηση της ελευθερίας στην δημόσια ή την ιδιωτική ζωή. Σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμού Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, μία στις τρεις γυναίκες έχει υποστεί σωματική βία, σεξουαλική βία, ή και τις δύο μορφές από την ηλικία των 15 ετών και έπειτα. Το 55% των γυναικών έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με μία ή περισσότερες μορφές σεξουαλικής παρενόχλησης, το 11% έχει υποστεί ψηφιακή παρενόχληση, μία στις είκοσι γυναίκες έχει βιαστεί. Σύμφωνα με την Διεθνή Αμνηστία, σε όλον τον κόσμο, οι κλήσεις από γυναίκες που βρίσκονται σε κίνδυνο έχουν αυξηθεί ανησυχητικά στη διάρκεια της καραντίνας και των άλλων περιοριστικών μέτρων, τα οποία ανάγκασαν πολλές γυναίκες να παραμείνουν παγιδευμένες στο ίδιο σπίτι με τους κακοποιητές τους ή δεν τους επέτρεψαν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες στήριξης και ασφάλειας. Τα στοιχεία για την Ελλάδα μαρτυρούν ότι το 68% των γυναικών που υπέστησαν ενδοοικογενειακή κακοποίηση είναι έγγαμες, το 70% των θυμάτων είναι δευτεροβάθμιας, ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης και την ίδια μόρφωση έχουν πάνω από το 50% των δραστών. Το 16% των γυναικών που απευθύνονται σε Συμβουλευτικά Κέντρα είναι αλλοδαπές.

Παρά τα όποια βήματα έχουν γίνει για την προστασία των γυναικών, από την έμφυλη βία εντούτοις, όπως καταγγέλλουν γυναικείες οργανώσεις, η νομοθεσία στην χώρα μας παραμένει ελλιπής. Επιπλέον εξακολουθούν να κυριαρχούν οι στερεότυπες συμπεριφορές απέναντι στις κακοποιημένες γυναίκες τόσο στην κοινωνία όσο και στους πολιτειακούς θεσμούς: αστυνομία, δικαστήρια κλπ. Τα όποια μέτρα περιορίζονται στην καταστολή και όχι την πρόληψη, ενώ οι δομές και οι υπηρεσίες ενημέρωσης, ψυχοκοινωνικής στήριξης, νομικής συμβουλευτικής αλλά και ασφαλούς διαμονής των θυμάτων είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

Οι ταινίες του αφιερώματος

Every Sunday

Ντοκιμαντέρ, 24΄, 2020. Σκηνοθεσία: Καίτη Παπαδήμα
Μια ομάδα Φιλιππινέζων οικιακών εργατριών στην Κύπρο προετοιμάζουν έναν διαγωνισμό ομορφιάς, επαναπροσδιορίζοντας παράλληλα τη θέση τους στην κυπριακή κοινωνία. Στο μεταξύ, η αποκάλυψη της δράσης ενός κατά συρροή δολοφόνου με θύματα ξένες εργάτριες, προκαλεί τις αντιδράσεις της Φιλιππινέζικης κοινότητας.

Fake news
Μυθοπλασία, 15΄, 2018. Σκηνοθεσία: Δημήτρης Κατσιμίρης. Πρωταγωνιστεί η Λένα Κιτσοπούλου.
Μια YouTuber και ο συνεργάτης της σχεδιάζουν να σκηνοθετήσουν το βιασμό μιας κοπέλας από δύο μαύρους. Στόχος τους είναι να αυξήσουν τους συνδρομητές στο κανάλι τους. Την ημέρα του γυρίσματος, όμως, τα πράγματα δεν εξελίσσονται όπως αρχικά είχαν υπολογίσει.

Testing Greta
Έλληνες του κόσμου/Greeks of the World, Μυθοπλασία, 11΄, 2017. Σκηνοθεσία: Abbie Lucas.
Mια ασυνήθιστη, γεμάτη ανατροπές ιστορία ενδοοικογενειακής βίας, ειπωμένη με έναν ιδιαίτερο και ανατρεπτικό τρόπο. Έχοντας στοιχεία τόσο κωμικά όσο και τραγικά, αφηγείται την περίπτωση μιας δυναμικής γυναίκας που στιγμιαία σπάει, αποκαλύπτοντας τη φρικτή αλήθεια της ιδιωτικής της ζωής, πριν ξαναφορέσει την λαμπερή μάσκα της. H ταινία είναι αφιερωμένη σε όλες τις γυναίκες που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο έχουν υπάρξει σιωπηλά θύματα κακοποίησης.

The noir project
Μυθοπλασία, 26΄, 2014. Σκηνοθεσία: Γρηγόρης Βαρδαρινός
O 16χρονος Ιάκωβος αποφασίζει να σώσει τη μητέρα του, από τα νύχια του μέθυσου, χαρτοπαίχτη πατέρα του, που την κακοποιεί συστηματικά.

Οι σκηνοθέτες

Η Καίτη Παπαδήμα είναι σκηνοθέτης από την Κύπρο. Σπούδασε Καλές Τέχνες και Ντοκιμαντέρ και το 2012 ξεκίνησε να δουλεύει με την εταιρία παραγωγής Intrepid Cinema στο πολυβραβευμένο ντοκιμαντέρ The Islands and the Whales. Η δουλειά της έχει προβληθεί σε Κύπρο, Ελλάδα, Η.Β., ΗΠΑ και Μεξικό.

Ο Δημήτρης Κατσιμίρης, γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Ρόδο. Έχει σπουδάσει και ασκήσει το επάγγελμα του κοινωνικού λειτουργού. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται στην Αθήνα ως συγγραφέας και σκηνοθέτης στο θέατρο και στον κινηματογράφο. Έχει γράψει δύο θεατρικά έργα και έχει σκηνοθετήσει δύο βραβευμένες μικρού μήκους ταινίες.

Η Abbie Lucas είναι σκηνοθέτης θεάτρου και κινηματογράφου. Οι πρόσφατες δουλειές της περιλαμβάνουν: Μια ασπρόμαυρη διαδικτυακή σειρά, "A Quick Fortune", η οποία προβλήθηκε σε φεστιβάλ σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποὶων το Raindance στο Λονδίνο. Μια κωμωδία, "Wrong Direction", με επὶσημη συμμετοχὴ στo London Independent Film Festival του Λονδίνου και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Carmarthen Bay (BAFTA Cymru qualifying). Μια νέα σειρά σκετς κωμωδίας που ονομάζεται "12 Sketches in a London House".

Ο Γρηγόρης Βαρδαρινός είναι ανερχόμενος νέος σκηνοθέτης, απόφοιτος του Edinburgh College of Art με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση. Η διπλωματική του μικρού μήκους μαύρη κωμωδία «Talking Piranhas» κέρδισε τις εντυπώσεις διεθνώς ξεκινώντας την φεστιβαλική της πορεία με μια υποψηφιότητα για BAFTA Scotland New Talent Award 2010 in Fiction, και ολοκληρώνοντας την με την απονομή του Golden Panda Award for Most Innovative Film 2011 Sichuan Film Festival, China. Καινοτομεί για άλλη μία φορά συνδυάζοντας το φιλμ νουάρ με το animation στην νέα του ταινία, «The Noir Project». Έχει σκηνοθετήσει δύο δημιουργικά ντοκιμαντέρ για λογαριασμό της ΕΡΤ, το "Μεχμέτ" της σειράς "Εκτός των τειχών" και το "Κρίτων ο Ακροβάτης" για τον πρώτο Έλληνα ακροβάτη στο παγκοσμίου φήμης Cirque du Soleil.


Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση


readers  1634


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Κυριακή 13 Ιουλίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».


Τα σχόλια σας...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου