Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
27/5/2025

Ημέρα Περιβάλλοντος και «Πριν την Πλημμύρα» με τον Leonardo DiCaprio

Πέμπτη 5 Ιουνίου, 8:15’μμ, ΤΥΠΕΤ - Cine Δράση

Την Πέμπτη 29 Μαΐου δεν θα υπάρχει προβολή στο ΤΥΠΕΤ λόγω της γιορτής της Αναλήψεως και της αντίστοιχης τοπικής αργίας. Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του την Πέμπτη 5 Ιουνίου (8:15΄μμ, στο ΤΥΠΕΤ), Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας του Περιβάλλοντος με το ντοκιμαντέρ «Πριν την Πλημμύρα» του Fisher Stevens, προειδοποίηση και προσπάθεια ευαισθητοποίησης για την κλιματική αλλαγή με αφηγητή τον Leonardo DiCaprio τον οποίο υποστηρίζει ο Martin Scorsese σε ρόλο executive producer.

Ταξιδεύοντας στις τέσσερις γωνιές του πλανήτη, ο ηθοποιός ως Αγγελιοφόρος Ειρήνης των Ηνωμένων Εθνών γίνεται αυτόπτης μάρτυρας της επερχόμενης περιβαλλοντικής καταστροφής, η οποία βρίσκεται ένα βήμα από το να καταστεί μη αναστρέψιμη, αν δεν έχει ήδη καταστεί. Από το λιώσιμο των πάγων της Ανταρκτικής στην αποψίλωση των τροπικών δασών και την ολοένα μεγαλύτερη εξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα, η Γη εκπέμπει ένα σήμα κινδύνου που δεν πρέπει να αγνοηθεί. O σκηνοθέτης δεν έχει στόχο να πει κάτι καινούριο αλλά επισημαίνει αφενός την παραπληροφόρηση των λαών από τις μεγάλες εταιρίες και αφετέρου το γεγονός ότι τίποτα δεν έχει γίνει, ώστε να αντιμετωπιστεί αυτός ο σοβαρότατος κίνδυνος ή ό,τι έχει γίνει είναι αβάσταχτα ανεπαρκές. Είναι ακριβώς το μήνυμα που ακούμε δια στόματος Ban Ki Moon (8ου Γενικού Γραμματέα του ΟΗΕ): «Η κλιματική αλλαγή έρχεται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι περιμέναμε».

Ο DiCaprio δεν εμφανίζεται στο φιλμ ως ειδικός αλλά ως ένας ανήσυχος πολίτης του κόσμου, που μαθαίνει, κάνει έρευνα και συζητά με ειδικούς επιστήμονες, πολιτικούς και θρησκευτικούς ηγέτες για να κατανοήσει περισσότερα σχετικά με αυτό το πρόβλημα και να βοηθήσει και το θεατή να το δει σε όλες τις διαστάσεις του. ξεκινάει χρησιμοποιώντας ως φόντο τον πίνακα «Ο Κήπος των Γήινων Απολαύσεων» του Ιερώνυμου Μπος ο οποίος συγκροτείται από ένα τρίπτυχο. Στην αριστερή εικόνα απεικονίζονται ο Αδάμ και την Εύα στον κήπο της Εδέμ, στην κεντρική τα θανάσιμα αμαρτήματα αρχίζουν να κάνουν την εμφάνιση τους, ενώ στη δεξιά εικόνα ο παράδεισος υποβαθμίζεται και καταστρέφεται παραχωρώντας τη θέση του σε ένα σάπιο, καμένο τοπίο. Είναι προφανές ότι ο πίνακας που απεικονίζει ένα σημείο καμπής της ανθρωπότητας παραπέμπει σε όλα εκείνα που μπορεί να προκύψουν στο εγγύς μέλλον εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Εξερευνώντας την Αρκτική ο DiCaprio διαπιστώνει ότι οι πάγοι λιώνουν με πρωτοφανή ταχύτητα. Ο δρ Enric Sola (National Geographic) δηλώνει ότι το 2040 θα μπορούμε να πλέουμε στο Βόρειο Πόλο λόγω του ότι δεν θα υπάρχει πλέον καθόλου θαλάσσιος πάγος. Αν συμβεί αυτό θα αλλάξουν τα θαυμάσια ρεύματα, τα καιρικά μοτίβα και τα ακραία φαινόμενα όπως πλημμύρες και ξηρασίες θα είναι πιο συχνά και καταστροφικά. Περιηγείται σε άλλα σημεία όπως όπως κοραλλιογενείς υφάλους, τροπικά δάση καθώς και τα δύο απορροφούν μεγάλες ποσότητας άνθρακα από την ατμόσφαιρα σταθεροποιώντας το κλίμα. Στο Νέο Δελχί συναντά την Sunita Narain του Κέντρου Επιστήμης και Περιβάλλοντος και βρίσκει μια ευκαιρία για να θέσει κάποια ηθικά διλλήματα. Εν προκειμένω η Ινδία ενδιαφέρεται να αντιμετωπίσει την πρόκληση να εξασφαλίσει για όλα τα νοικοκυριά της πρόσβαση στην ενέργεια. Το ηθικό ερώτημα που προκύπτει είναι: πως μπορούν οι άνθρωποι και οι κυβερνήσεις από το δυτικό κόσμο να περιμένουν από τις αναπτυσσόμενες χώρες να σταματήσουν την ανάπτυξη τους, που βασίζεται σχεδόν αποκλειστικά στα ορυκτά καύσιμα, με το επιχείρημα ότι οι ίδιες έχουν σταματήσει να τα χρησιμοποιούν;

Το ντοκιμαντέρ αφού εξερευνήσει τις ευθύνες μεγάλων κρατών, ιδίως των ΗΠΑ (στην πραγματικότητα ο τρόπος αναφέρεται σε αυτή τη χώρα πρέπει να κάνει τους Αμερικανούς να αισθάνονται ντροπή) στρέφει την προσοχή του σε τρία πολύ βασικά ζητήματα. Την αποψίλωση των δασών σε φυτείες φοινικέλαιου, την κατανάλωση κρέατος και την φορολόγηση του άνθρακα. Το φοινικέλαιο υπάρχει παντού (φαγητά, καλλυντικά, απορρυπαντικά), που οι άνθρωποι το αγοράζουμε. Οι αγελάδες είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός μεθανίου , ενός ισχυρού αερίου που επιτείνει το φαινόμενο του θερμοκηπίου, συνεπώς η μείωση της κατανάλωσης κρέατος παραμένει ζητούμενο. Τέλος ο φόρος άνθρακα, όπως εξηγεί ο καθηγητής οικονομικών του Χάρβαρντ Gregory Mankiw πρέπει να επιβάλλεται σε κάθε είδος δραστηριότητας που απελευθερώνει άνθρακα. Η θέσπιση του αυξάνει την τιμή του και συνεπώς μειώνει την κατανάλωση του. Εκείνο που πρέπει να αντιληφθούν οι άνθρωποι, ισχυρίζεται το ντοκιμαντέρ, είναι ότι οι καθημερινές επιλογές τους επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά το κλίμα της γης. Το πιο σημαντικό είναι ότι πρέπει να απαιτήσουν πραγματική αλλαγή στάσης και ουσιαστικά μέτρα από τις πολιτικές ηγεσίες. Ταυτόχρονα οι δράσεις των ίδιων με αντικείμενο την κλιματική αλλαγή, είναι εκείνο το στοιχείο που θα καθορίσει τις εξελίξεις.

Το «Μετά την πλημμύρα» δεν είναι ντοκιμαντέρ επιστημονικής φαντασίας, είναι η πραγματικότητα που έχει να αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα. Βασίζεται στην επιστήμη και τα γεγονότα, αλλά όλα παρουσιάζονται με τρόπο απλό και κατανοητό χωρίς να προϋποτίθεται κάποια προηγούμενη επιστημονική γνώση. Το πρόβλημα «κλιματική αλλαγή» περιγράφεται σχετικά ολοκληρωμένα, το ίδιο γίνεται και με ένα μέρος της λύσης του, δηλαδή την ελάττωση της εξάρτησης από τον άνθρακα και τις επιλογές των καταναλωτών.

Ο σκηνοθέτης Fisher Stevens, ο οποίος κέρδισε Όσκαρ το 2010 ως παραγωγός του υπέροχου περιβαλλοντικού ντοκιμαντέρ «The Cove», μας προσφέρει μερικές εκπληκτικές φωτογραφίες από αυτά που μπορούμε ακόμα να σώσουμε (όπως τους αρκτικούς πάγους) και μερικές τρομακτικές εικόνες της ζημιάς που έχουμε ήδη προκαλέσει. Όπως σημειώνει ο σοκαρισμένος DiCaprio κατά τη διάρκεια μιας πτήσης με ελικόπτερο πάνω από τα πετρελαιοπηγές ασφαλτούχου άμμου της Αλμπέρτα του Καναδά: «Μοιάζει με τη Μόρντορ». (Η Μόρντορ είναι μια εφιαλτική ξερή αχανής περιοχή γεμάτη λάκκους που αναφέρεται στον «Άρχοντα των Δαχτυλιδιών» του Τόλκιν. Σύμφωνα με τις ειδήσεις της 27/5/2025 πύρινη λαίλαπα απειλεί σπίτια και εγκαταστάσεις στην Αλμπέρτα).

ΗΠΑ, Οικολογικό ντοκιμαντέρ, 2016. Διάρκεια: Σκηνοθεσία: Fisher Stevens. Σενάριο: Mark Monroe. Διεύθυνση φωτογραφίας: Antonio Rossi. Μοντάζ: Geoffrey Richman, Ben Sozanski, Abhay Sofsky, Brett Banks. Μουσική:Trent Reznor, Atticus Ross. Αφήγηση: Leonardo DiCaprio.

Πληροφορίες:
Το χειμερινό Cine-Δράση προβάλει τις ταινίες του κάθε Πέμπτη στην αίθουσα του πάρκου «Μ. Θεοδωράκης» (ΤΥΠΕΤ) Υμηττού & Πλαταιών, Βριλήσσια, στις 8.15 το βράδυ.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  73


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Δευτέρα 2 Ιουνίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Γ. Φλωρίδης, υπ. Δικαιοσύνης, 25 Απριλίου 2025, ΣΚΑΪ.
«Με το κράτος, όταν αυτό αποφασίζει να κάνει κάτι, δεν μπορεί να τα βάλει κανείς. Θα τον ισοπεδώσει».


Τα σχόλια σας...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου