ΠΑΙΔΕΙΑ 2009
εκδήλωση - συζήτηση της 'Δράσης για μια Άλλη Πόλη' - 22/3/2009
   
 
Στην έναρξη της εκδήλωσης προβλήθηκαν αποσπάσματα από τα ντοκιμαντέρ:
-
Τα πέτρινα χρόνια της εκπαίδευσης, της Νίνας Γεωργιάδου
- Το συλλογικό πορτρέτο μιας γενιάς, του Παύλου Τσίμα
Η κα Ξένια Χρυσοχόου, καθηγήτρια στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, παρουσίασε τις πρώτες εκτιμήσεις από την έρευνα που  πραγματοποίησε στους μαθητές της Α' Λυκείου στα σχολειά της Αττικής και, αφορούσε στην εξέγερση των μαθητών τον Δεκέμβρη του 2008 με αφορμή τον θάνατο του Αλέξη Γρηγορόπουλο από αστυνομικό.
   
"Είτε μαθητές του 17 είτε του 10 είτε του μείον 20, όλοι στην ψυχή μας έχουμε ένα ταλέντο. Γιατί δεν μας αφήνει το ίδιο το σύστημα να το αναπτύξουμε;" Γιάννης Σαββίδης από το 2ο Λύκειο Βριλησσίων.  "Το όνειρό μου είναι μια μέρα να μπορώ να πάω στο σχολείο γιατί το γουστάρω, γιατί το θέλω κι όχι επειδή μ' έχουν αναγκάσει. Να μπορώ να βγω στον δρόμο χωρίς να φοβάμαι ότι θα μου την πέσουν τα όργανα της τάξης. Να μην φοβάμαι για το μέλλον μου"  Νίκος Ζάρπας
από το 2ο Λύκειο Βριλησσίων
   
   
"Στην ψευδαίσθηση της δημοκρατίας που ζούμε, υπάρχουν εξοστρακισμένες σφαίρες για όλους μας"  Νικόλας Νικολέας, καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα. "Οι μόνες αξίες που μας δίνουνε είναι, ότι το κέρδος έχει μεγαλύτερη σημασία από την ανθρώπινη ζωή. Κανείς δεν ασχολήθηκε με τον θάνατο του Αλέξη, όλοι ασχολήθηκαν με τις σπασμένες βιτρίνες"  Ιάσονας Ανδριανός, καλλιτεχνικό σχολείο Γέρακα.
   
"Υπάρχει και η ταρίφα του ανωτέρου επιπέδου ιδιωτικού, του κολλεγίου, που ουσιαστικά σου δίνει τα ίδια πράγματα με το δημόσιο. Στα δίνει όμως διαφορετικά: με την πισίνα που έχει, με την ιππασία που κάνεις, με την διαφήμιση στο internet και με τις καταλήψεις που ΔΕΝ γίνονται" Χριστόφορος, 2ο Λύκειο Βριλησσίων.
 
"Δεν μπορεί να υπάρχει υπουργείο που λέγεται Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων. Αυτά συμβαίνουν μόνο στο Ιράν. Δεν έχει καμμία σχέση η εκκλησία με την παιδεία. Τα παιδιά τελειώνουν το δημοτικό, ξέρουν πολύ καλά την εβραϊκή ιστορία τον Ιακώβ, τον Ιώβ, τον Αβραάμ, τον Ισαάκ, την Σάρα κλπ αλλά δεν ξέρουν ποιος ήταν ο Καραϊσκάκης. Τον φαντάζονται με κάτι μεγάλα μουστάκια. Κι όμως αυτήν την μεγάλη μορφή, πολιτική και στρατιωτική, δεν την ξέρουν. Δε ξέρουν επίσης ούτε τον Μπετόβεν ούτε τον Πικάσο. Με τέτοια πρότυπα δεν μπορεί να προχωρήσει η παιδεία μας"  Δημήτρης Γεωργουλής, τ. καθ. ΕΜΠ
   
   
"Είναι βέβαιο, ότι η σύγχρονη κοινωνία δημιούργησε μια παιδεία, μια μαζική τυπική παιδεία, ένα επίπεδο τυπικής μαζικής εκπαίδευσης με βασικό στόχο να παράγει νέες μορφές αμάθειας. Το βλέπουμε με τον τρόπο που χειρίζονται την γλώσσα όλο και περισσότερο άνθρωποι. Το πιο δύσκολο πράμα σήμερα για ένα παιδί στο γυμνάσιο είναι να του πεις δώσ' μου έναν ορισμό, γίνε πιο ακριβής"  Νίκος Χαραλαμπίδης. Η μεγάλη συμμετοχή και το αμείωτο ενδιαφέρον για τις τοποθετήσεις των ομιλητών καθ' όλη την διάρκεια της εκδήλωσης, ήταν τα βασικά χαρακτηριστικά της συζήτησης για το μείζον θέμα της παιδείας. Είναι χαρακτηριστική η φράση που ειπώθηκε σε πολλές τοποθετήσεις "Αυτός είναι ένας πραγματικός διάλογος για την παιδεία και τα προβλήματά της"