Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
19/7/2024

Το «Θεϊκό κόλπο» από το Cine Δράση

Πέμπτη 25 Ιουλίου, 9:00μμ, 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων

Το Cine Δράση συνεχίζει τις προβολές του στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων την Πέμπτη 25 Ιουλίου με το «Θεϊκό Κόλπο» μια γνήσια διασκεδαστική, σαρκαστική κινηματογραφική εμπειρία που κέρδισε το Βραβείο Κοινού στο πρόγραμμα «Ματιές στα Βαλκάνια» στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης (2013). Αυτή η έξυπνη, αφοριστική κωμωδία από την Κροατία του Vinko Bresan ξεκινάει από το υπαρκτό πρόβλημα της υπογεννητικότητας και με παιχνιδιάρικη προσέγγιση στην αφήγηση και στο ύφος, πολλές σπαρταριστές σκηνές και ξεκαρδιστικές ατάκες, αξέχαστους χαρακτήρες, πανέμορφα τοπία, γερές δόσεις χιούμορ σατιρίζει τη ζωή σε μια μικρή βαλκανική κοινωνία που σφύζει από ίντριγκες και πάθη, κυρίως όμως αποδομεί το δογματισμό και τις αντιφατικές τακτικές της καθολικής εκκλησίας και αντιμετωπίζει με σοβαρότητα, χωρίς μελοδραματισμούς τις τραγικές συνέπειες που προκαλούν.

Ο νεαρός σε ηλικία πατήρ Φαμπιάν αναλαμβάνει τα καθήκοντά του σε ένα μικρό νησί των Δαλματικών ακτών που μαστίζεται από υπογεννητικότητα. Υπό τον φόβο να μειωθεί το καθολικό ποίμνιο του, συλλαμβάνει ένα πρωτοφανώς ιδιόμορφο σχέδιο. Με τη βοήθεια του θεοσεβούμενου περιπτερά τρυπάνε όλα τα προς πώληση προφυλακτικά. Στη συνέχεια στην ομάδα τους προστίθεται ο φαρμακοποιός του χωριού, ο οποίος συλλαμβάνει την ακόμα πιο πρωτοποριακή ιδέα να αντικαθιστά τα αντισυλληπτικά χάπια με βιταμίνες. Αν και ο ήρωας μας είναι πεισμένος ότι κάνει το σωστό, αφού ακόμα και ο Πάπας είναι αντίθετος στη χρήση προφυλακτικών, σύντομα ο έλεγχος της σεξουαλικής ζωής των κατοίκων, ανδρών και γυναικών που προκαλεί η κατάργηση κάθε μέσου αντισύλληψης στο νησί, θα προκαλέσουν μία σειρά από ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, που με τη σειρά τους θα φέρουν το απόλυτο χάος. Το σατανικό αλλά αφελές σχέδιο της συνωμοτικής τους ομάδας θα φανερώσει σταδιακά τις τραγικές αδυναμίες του και θα ξεφεύγει από τον έλεγχο τους, όσο περισσότερο επηρεάζει τις ζωές των κατοίκων που πλέον να είναι κυρίαρχοι της τύχης τους. Βέβαια, ο πατέρας Φαμπιάν θα κάνει ό,τι μπορεί, για να παντρέψει σύμφωνα με το χριστιανικό πρότυπο ακόμα και παρά τη θέλησή τους, τα ζευγάρια που προκύπτουν. Αλλά οι πράξεις της συνωμοτικής τριάδας ξεφεύγουν από τον έλεγχο της, όσο περισσότερο επηρεάζουν τις ζωές των κατοίκων που πλέον δεν είναι κυρίαρχοι της τύχης τους.

Το κωμικό της ταινίας προκύπτει από την αντίθεση ανάμεσα στον νεαρό ιερέα και τις όχι και τόσο ηθικές πρακτικές του και την ακραία διάθεση των κατοίκων του νησιού για ερωτικές περιπέτειες. Είναι ένα χιούμορ γήινο που εστιάζει, με συμπάθεια στις ανθρώπινες αδυναμίες. Η αλλαγή της ταινίας από κωμική σε δραματική στο τέλος -χαρακτηριστικό που συναντάμε συχνά στον κινηματογράφο των χωρών της πρώην Γιουγκοσλαβίας- υπογραμμίζει αυτό που ο σκηνοθέτης θεωρεί ως το βασικό θέμα της ταινίας του, που δεν είναι άλλο από τη στάση της καθολικής θρησκείας απέναντι στο σεξ και για τις πρακτικές απόκρυψης των περιστατικών παιδοφιλίας μέσα στους κύκλους της.

Σύμφωνα με το σκηνοθέτη «Το γεγονός ότι οι Κροάτες είναι ως επί το πλείστον καθολικοί και το ότι η καθολική εκκλησία είναι ένας κυρίαρχος θεσμός, δεν μου άφησε κανένα περιθώριο ως σκηνοθέτη παρά να κάνω μια ταινία για το θέμα αυτό. Η πρωτοβουλία του πάπα Βενέδικτου ΙΣΤ’ να επιτρέψει μόνο την κατά περίσταση χρήση των προφυλακτικών μου έβαλε την ιδέα, σε εμένα τον άμεμπτο, ότι η τοπική ιστορία που ήθελα να διηγηθώ έγινε ξαφνικά παγκόσμια». «Προσωπικά, δεν πιστεύω» συνεχίζει «ότι θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερο σκηνικό για μια τέτοια υπόθεση από τα Βαλκάνια που βρέχονται από τη Μεσόγειο, τα οποία γνωρίζω πολύ καλά γιατί κι εγώ μεγάλωσα εκεί, σε μια μικρή πόλη της Αδριατικής Ακτής. Αυτή η περιοχή διαθέτει μια καταπληκτική, συναισθηματική και οπτική τρέλα που είναι πειστική και ρεαλιστική και από την άλλη ιδιαίτερα σουρεαλιστική, ενώ η καθολική εκκλησία και τα δόγματα της κουβαλάνε αντιφάσεις ειλικρίνειας και μεθόδευσης, σεξουαλικότητας, αγάπης για τον συνάνθρωπο, θρησκείας και υποκρισίας...». «Είμαι πεπεισμένος ότι ο θεατής θα αναγνωρίσει όλα αυτά τα στοιχεία σε μία ταινία και θα τα αποδεχτεί ως αληθινά μόνο μέσω του είδους της κωμωδίας, της λαϊκής κωμωδίας, με τα καλαμπούρια και τη χυδαιότητα του είδους που συναντάμε στην commedia dell’ arte... «Ωστόσο, η πραγματικότητα που ζούμε δεν μου επιτρέπει να παραμείνω αποκλειστικά στην κωμωδία και για αυτό στο δεύτερο μέρος της ταινίας έπρεπε να προσθέσω στοιχεία δράματος στην κωμική δομή, στην αρχή ανεπαίσθητα και μετά με περισσότερο προφανή τρόπο. Αυτά τα μικρά δραματικά στοιχεία αποτελούν την ένδειξη ότι το τέλος της ταινίας θα έχει το σημάδι της σοβαρότητας και της τραγωδίας. Απλώς γιατί η ζωή δεν ανήκει αυστηρά σε ένα συγκεκριμένο είδος, αλλά εμπεριέχει την κωμωδία και την τραγωδία.»

Κροατία, Σερβία, Κωμωδία, 2013. Διάρκεια: 96’. Σκηνοθεσία: Vinko Bresan. Πρωταγωνιστούν: Kresimir Mikic, Niksa Butijer, Marija Skaricic.

Πληροφορίες:
Μετά το κλείσιμο των σχολείων το Cine Δράση γίνεται θερινό και μεταφέρεται κάθε Πέμπτη στις 9.00 το βράδυ στο προαύλιο του 3ου Δημοτικού, 25ης Μαρτίου & Μακεδονίας.

Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση


readers  319


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Κωστής Παπαγιώργης
Οι αριθμοί είναι λιγότερο αμφίσημοι από τις λέξεις, η φιλοσοφία υπερέχει γιατί είναι η μόνη που μπορεί να σκέφτεται κάτι και συνάμα να σκέφτεται ότι το σκέφτεται.


Τα σχόλια σας...
Καταστρέφουν το πράσινο στο όνομα του περιβάλλοντος!18/6/2024 Τασία Μάρη
Πολύ ενδιαφέρουσα η παρέμβαση της Δράσης για μια άλλη Πόλη. Πιστεύω ότι το πιο σημαντικό σημείο του άρθρου, το οποίο θα πρέπει να μας προβληματίσει όλους , είναι το παρακάτω: " ....Είναι γνωστό το φαινόμενο, ξαφνικά όλοι οι Δήμοι να βάζουν όργανα γυμναστικής στα πάρκα τους, όλοι να αλλάζουν τους λαμπτήρες οδοφωτισμού τους με Led, όλοι να εγκαθιστούν υπόγειους κάδους συμπίεσης απορριμμάτων, όλοι να εκπονούν Σχέδια Βιώσιμης Ανάπτυξης & Κινητικότητας, όλοι να αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα και να εγκαθιστούν δωρεάν σταθμούς φόρτισης, ναι, ζούμε σε έναν οικολογικό κόσμο που κινείται συντονισμένα και βελτιώνει την καθημερινότητά μας. Εκεί το χρήμα, εκεί πρωταγωνιστεί και η Αυτοδιοίκηση!...." Δυστυχώς, από την .... Τοπική Αυτοδιοίκηση, το δεύτερο συνθετικό είναι δυστυχώς όρος κατ΄ ευφημισμόν......
Ο πολίτης απέναντι στον Μινώταυρο μέσα στο κράτος - λαβύρινθο15/5/2024 Γιώργος Θωμάκος
Έχω ανάλογη δυσάρεστη εμπειρία από την ΑΑΔΕ, την αυθαιρεσία των υπηρεσιών της, τις δυσλειτουργικές πλατφόρμες της ,τα ηλεκτρονικά αδιέξοδα και την "απρόσωπη" "από μηχανής" ταλαιπωρία που περιμένει τον κάθε ανυποψίαστο πολίτη ( που δεν είναι λογιστής ή φοροτεχνικός). Και ως επιστέγασμα, ο Διοικητής της ο κύριος Πιτσιλής να κομπάζει ότι με την ηλεκτρονική διοίκηση έχει καταφέρει να μειωσει την προσέλευση του κοινού προς τις υπηρεσίες(αφού έχει πρώτα κλείσει όλες τις τοπικές εφορίες και έχει πάει τις υπηρεσίες στου διαόλου τη μάνα). Άλλη μία Ανεξάρτητη αρχή που "απολαμβάνει" την ανεξαρτησία της από το να λογοδοτεί στους πολίτες. Προσωπικά, δεν μπορώ να ανεχθω την "ανημπορια" αντίδρασης απέναντι σε τέτοιες.αυθαιρεσίες. Μετα απο δύο ενδικοφανεις προσφυγές (στις οποίες δικαιώθηκα) και ένα email διαμαρτυρίας στα διοικητή της ΑΑΔΕ σκοπεύω να στείλω αναφορά για τις δομικές παθογένειες της φορολογικής διοίκησης στην αρμόδια Επιτροπή Θεσμών κ Διαφάνειας στη Βουλή. Είναι σίγουρο ότι εκτός από εμένα υπάρχουν και πολλοι αλλοι στην αντίστοιχη θέση. Ευχής έργον θα ήταν να γίνει κάτι συλλογικά.
Τα Βριλήσσια στο μέτωπο των Δήμων που αντιδρούν 7/5/2024 ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ
Πρόκειται για ένα υδροκέφαλο κράτος και ένα επίσης υδροκέφαλο λεκανοπέδιο. Η ζήτηση κατοικιών είναι ασφυκτική και οι "αρμόδιοι" όπως πάντα καλούνται να την αντιμετωπίσουν άρον άρον, (τηρουμένου βεβαίως κάθε μέτρου που εξασφαλίζει τα συμφέροντα των εχόντων προσβάσεις στο κράτος). Θέλουμε σπίτια και δεν έχουμε γη; Δίνουμε ύψος, αδιαφορώντας αν ο συνωστισμός που δημιουργείται έτσι δημιουργεί προβλήματα στη λειτουργία των πόλεων και την ποιότητα ζωής των κατοίκων. Κανένας από αυτούς τους νεαρούς και νεοεμφανιζόμενους, αμερικανοσπουδαγμένους πολιτικούς με τον αέρα σαράντα καρδιναλίων δεν θα σπάσει το κεφάλι του προκειμένου να αντιμετωπίσει ριζικά ένα θέμα πριν η βόμβα σκάσει στα χέρια μας, εστιάζοντας στα αίτια. Θα κινηθούν με συνοπτικές διαδικασίες για να κατασπαράξουν ό,τι έχει απομείνει και "τσιμέντο να γίνει". Διότι, αν η χώρα είχε διασώσει κάποιες πολιτικές προσωπικότητες και αν διέθετε πολιτικούς ικανούς να παράγουν πολιτική με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, όπως για παράδειγμα υπήρξε ο πρόσφατα εκλιπών Μιχάλης Χαραλαμπίδης, κάποιον θα ενδιέφερε αυτό το τρομαχτικό άνοιγμα ανάμεσα στα κέντρα και στις περιφέρειες, όπου υπάρχει μεγάλη στενότητα ευκαιριών απασχόλησης και κοινωνικής προστασίας των εκεί πληθυσμών με αποτέλεσμα η ύπαιθρος να ερημώνει και να μαραζώνει την ώρα που τα κέντρα ασφυκτιούν. Γιατί εκεί βρίσκεται η κύρια γενεσιουργός αιτία των δυσλειτουργιών της πόλης. Χρειάζονται αντιστάσεις ώστε να μην εφαρμόζονται μέτρα που επιβαρύνουν την κατάσταση στις πόλεις, σαν αυτά που συζητούνται, αλλά ταυτόχρονα και αναβάθμιση των υποδομών και της ζωής στην περιφέρεια, ώστε να συγκρατούνται οι πληθυσμοί τους εκεί. Αυτά μεταξύ άλλων πολλών με δεδομένο το παντελώς αφερέγγυο σύστημα εξουσίας.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου