Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
5/9/2024

«Πυροτεχνήματα την Τετάρτη», τελευταία θερινή προβολή του Cine Δράση

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, 9:00μμ, 3ο Δημοτικό Σχολείο Βριλησσίων

Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου, η τελευταία θερινή προβολή του Cine Δράση. Η μεταφορά, μετά από εννέα καλοκαίρια, από το 2ο Γυμνάσιο στο 3ο Δημοτικό αποδείχτηκε επιτυχημένη ιδέα. Όμως οι δυόμισι μήνες πέρασαν γρήγορα. Τα σχολεία ανοίγουν την Τρίτη κι εμείς αποχαιρετάμε το νέο μας στέκι συγκινημένοι. Γιατί είναι συγκινητικό, μετά από χρόνια συνεχούς παρουσίας, να διαπιστώνεις ότι όλο και περισσότεροι αναγνωρίζουν τη δουλειά σου, ως κάτι, που στη μαυρίλα της εποχής, τους προσφέρει ευχαρίστηση.

Ευχαριστούμε όλους όσοι, Βριλησσιώτες και μη, παρακολούθησαν τις προβολές.
Ευχαριστούμε τη διεύθυνση του 3ου Δημοτικού, ιδιαίτερα την διευθύντρια Φωτεινή Νταρακλίτσα που αγκάλιασε και υποστήριξε τη μεταφορά του Cine Δράση στο σχολείο της.
Πολύ περισσότερο ευχαριστούμε όλα εκείνα τα παιδιά από τα οποία τις Πέμπτες κλέβαμε τον τόπο του παιχνιδιού τους. Εκτιμούμε το γεγονός ότι περισσότερες φορές συνέχιζαν να παίζουν ήσυχα - ήσυχα για να μην διακόπτουν τη δική μας αφοσίωση στις ταινίες.

Τελευταία θερινή προβολή είναι η ταινία του Ιρανού σκηνοθέτη Asghar Farhadi, Πυροτεχνήματα την Τετάρτη, παραγωγής 2006, διάρκειας 102'. Σκηνοθεσία: Asghar Farhadi. Σενάριο: Asghar Farhadi-Mani Haghighi. Πρωταγωνιστούν: Hediyeh Tehrani, Taraneh Alidoosti, Hamid Farrokhnezhad, Pantea Bahram, Houman Seyyedi, Sahar Dolatshahi, Matin Heydarinia.

Σύμφωνα με την Ιρανική παράδοση, την τελευταία Τετάρτη πριν την εαρινή ισημερία όταν ξεκινάει το νέο περσικό έτος, ο λαός ανάβει φωτιές στους δρόμους και γιορτάζει με πυροτεχνήματα. Παραμονή της γιορτής, η νεαρή Ρούχι, η οποία ετοιμάζεται να παντρευτεί, πηγαίνει να καθαρίσει το σπίτι μίας οικογένειας στην Τεχεράνη. Το διαμέρισμα είναι αναστατωμένο, ακατάστατο, με σπασμένα τζάμια και γυαλιά παντού. Η οικογένεια σε χειρότερη κατάσταση. Η νευρωτική Μοζντέ κατηγορεί τον σύζυγο της ότι την απατά με τη διαζευγμένη κομμώτρια του διπλανού διαμερίσματος, εκείνος ωρύεται ότι τον αδικεί, ενώ το τυλιγμένο με γάζες χέρι του μαρτυρά ότι ευθύνεται για το σπασμένο παράθυρο της κρεβατοκάμαρας. Σε ένα χαλασμένο κουδούνι εστιάζεται το βασικό αίτιο της παρεξήγησης, για να ανοίξει – όταν φαινομενικά καλμάρουν τα πνεύματα - ένας βαθύτερος κύκλος μυστηρίου που αναζητά λύση. Κατά τη διάρκεια της μέρας η Ρούχι μεταμορφώνεται σε κατάσκοπο για τη σύζυγο, μεσολαβητή του συζύγου, ειρηνοποιό του ανδρόγυνου και γκουβερνάντα του μικρού τους αγοριού που ρουφάει όλη την ένταση της οικογένειας του. Σταδιακά, όσο πέφτει η νύχτα και τα πυροτεχνήματα ξεκινούν, η νεαρή χάνει την πίστη της στο θεσμό του γάμου.

Τις Πρωτοχρονιές γιορτάζουμε καινούριες αρχές. Στην ταινία βλέπουμε το οριστικό τέλος πολλών πραγμάτων, κυρίως του ρομαντικού ονείρου για το τι θα έπρεπε να συμβολίζει στη ζωή δυο ανθρώπων ο θεσμός του γάμου. Στο φρέσκο, σχεδόν αφελές πρόσωπο και στα εκφραστικά μάτια της μελλόνυμφης νεαρής καθαρίστριας καταγράφεται η σταδιακή, αλλά ολοκληρωτική αποκαθήλωση της ιδέας της οικογενειακής ευτυχίας. Το ασυμμάζευτο σπίτι με το χαλασμένο κουδούνι και το σπασμένο παράθυρο την ολοκληρώνουν. Δεν υπάρχει σωτηρία, τίποτα δεν λύνεται, τίποτα δεν τακτοποιείται. Μέχρι που έρχεται η ανατροπή, με τον τρόπο που την συνηθίζει ο σκηνοθέτης. Λίγο πριν το τέλος, οι διάλογοι λιγοστεύουν, οι φωνές χαμηλώνουν. Είναι το σημείο που ο καθένας μένει μόνος με τις σκέψεις του για τα αδιέξοδα της ανθρώπινης φύσης. Με τα πυροτεχνήματα να φωτίζουν την θλιβερή κατάσταση γύρω μας, οι ήσυχες σκηνές αποκαλύπτουν δυνατότερα το ισχυρό, πανανθρώπινο μήνυμα της ταινίας.

Τα «Πυροτεχνήματα» είναι μια υποδειγματικά άρτια ανεξάρτητη ταινία, με σχεδόν χιτσκοκικούς σκηνοθετικούς χειρισμούς που αρχικά συγκεντρώνουν και σταδιακά αποκλιμακώνουν το μυστήριο ενός θέματος -που δείχνει ελαφρύ, αλλά δεν είναι- δομημένου πάνω σε δραματουργικά ευρήματα. Από την αρχή μέχρι τη σκηνή με τα πυροτεχνήματα, όπου η ένταση στον δρόμο φωτίζει την αμφιβολία στις αντιπαραθέσεις που βράζουν η σκηνοθεσία είναι αξιοθαύμαστα διεξοδική, κομψή με νευρικούς ρυθμούς.

Το σενάριο ένα κομψοτέχνημα για να διδάσκεται σε σεμινάρια. Οι διάλογοι, δηκτικοί και λειτουργικοί σκάνε σαν μικρά πυροτεχνήματα. Πλήρης ανάπτυξη των χαρακτήρων των ηρώων που ελίσσονται ανάμεσα στις επιδράσεις από τον περίγυρο και στην ψυχική τους προδιάθεση (εξαιρετική η αντίθεση της ορμητικής Ρουχί με τη θλιμμένη Μοζντέ). Ένα υποδειγματικά επιλεγμένο καστ υπηρετεί με δυνατές ερμηνείες το στήσιμο συγκρουσιακών καταστάσεων. Ξεχωρίζει η πανέμορφη και ιδιαίτερα ταλαντούχα Hediyeh Tehrani στο ρόλο της Ρούχι. Πατώντας σε αυτά τα δομικά στοιχεία ο σκηνοθέτης αναπτύσσει την ιστορία του παραδίδοντας μια πρωτότυπη αντανάκλαση της σύγχρονης ιρανικής κοινωνίας που, με ή χωρίς τσαντόρ, ουδόλως διαφέρει από τις υπόλοιπες κοινωνίες, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το αιώνιο πρόβλημα της «συζυγικής» απιστίας.

Οι θερινές προβολές τελείωσαν, αλλά αρχίζουν οι χειμερινές. Πάντα στο ΤΥΠΕΤ, πάντα Πέμπτη, ώρα 8:15΄μμ. Στις 12/9 βλέπουμε τη «Γλώσσα της Πεταλούδας».


readers  432


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Περί ποιήσεως (Μιχάλης Γκανάς)
Κι εσύ που ξέρεις από ποίηση κι εγώ που δεν διαβάζω κινδυνεύουμε. Εσύ να χάσεις τα ποιήματα κι εγώ τις αφορμές τους.


Τα σχόλια σας...
Τα προβαδίσματα και το διαζευκτικό ή αντί του εν ελλείψει: Ένα δίλημμα χωρίς περιεχόμενο18/11/2024 Χαράλαμπος Λαζάνης
Πράγματι, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση, με τις ντιρεκτίβες της, μετατρέπει τους Δήμους σε τηλεκατευθυνόμενα νευρόσπαστα, ανελεύθερους, χωρίς πόρους, αρμοδιότητες, πρωτοβουλία, χωρίς ζωή.. απρόθυμους να ρίξουν μια φρέσκια ματιά στα του οίκου τους. Το τί πραγματικά παίζεται με το ψυχομαχητό και το λαχάνιασμα των Δήμων πίσω από την "Αποκεντρωμένη" στη Δράση το έχουμε εμπεδώσει καλά, δηλαδή με όρους υπαρξιακούς της αυτοδιοίκησης. Από πλευράς του ο Δήμαρχος προβληματίζεται, όχι χωρίς θάρρος, με τα "κουρασμένα αντανακλαστικά" του πολιτικού συστήματος, ενώ οι σύμβουλοι της απερχόμενης Διοίκησης παραμένουν σε αφασία, κολλημένοι στο συστημικό τροπάρι της νομιμότητας. Εξαιρετικά διαυγής, ακριβοδίκαιη και σε πνεύμα δημοκρατικό/αυτοδιοικητικό -κοινοτιστικό θα έλεγα- η τοποθέτηση της δημοτικής μας Συμβούλου Μαρίνας Παπαχριστοδούλου.
Το Cine-Δράση συνδέεται με το Καλλιμάρμαρο12/10/2024 Μαρία Κυρίτση
Πολύ ωραία η χθεσινή πρωτοβουλία που πήρε η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" για τη ζωντανή μετάδοση της συναυλίας. Έκλεισα την οθόνη στο σπίτι και έφτασα στο ΤΥΠΕΤ για να παρακολουθήσουμε ΜΑΖΙ μια εκδήλωση πρωτίστως πολιτική, όπου η συμμετοχή, η συμπαράσταση και η διαμαρτυρία απέναντι στην ανεπάρκεια/ασυδοσία της κεντρικής διοίκησης είναι για μένα προσωπική ανάγκη και κοινωνική υποχρέωση. Και η μαζική παρουσία πολιτών είναι σημαντική τόσο στην κάθε γειτονιά όσο και στο στάδιο. Δυστυχώς μικρό τμήμα της συναυλίας μπορέσαμε να παρακολουθήσουμε αφού σύντομα έφτασε η ώρα της προκαθορισμένης προβολής. Μάταια κάποιοι προσπαθήσαμε να επισημάνουμε ότι η βραδιά ήταν ξεχωριστή και η παράστασή μας στο γεγονός είναι σημαντική, όχι μόνο για τους πενθούντες ή τους κυβερνώντες αλλά κυρίως για τους εαυτούς μας. Ότι η λέσχη δεν είναι μόνο ομάδα προγραμματικής προβολής ταινιών, αλλά πολύ περισσότερα πράγματα και το αποδεικνύει συνεχώς. Ότι δεν ήταν σοβαρή παρέκκλιση να καθυστερήσει η προβολή για 1 - 1,5 ώρα. Διαφωνήσαμε άσχημα (ειπώθηκαν λόγια που δεν θέλω να μεταφέρω), χωριστήκαμε στα δυό, ψηφίσαμε (!) και τελικά κάποιοι αποχωρήσαμε (ένθεν και ένθεν) πικραμένοι. Αν πιστεύουμε ότι η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων "Cine-Δράση" έχει πολιτιστικό και κοινωνικό και πολιτικό πρόσημο, αυτό πρέπει να γίνει ξεκάθαρο. Όσοι συμμετέχουμε και αγαπάμε αυτή τη δράση, ας την στηρίξουμε και, μέσα από τις διαφωνίες μας, ας την προστατεύσουμε.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου