Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
3/4/2021

Και πάλι για το ΣΒΑΚ: Δύο παραδείγματα!

Οι προτεινόμενες κυκλοφοριακές αλλαγές στις οδούς Κρήτης και πέριξ της Ολύμπου

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Βριλησσίων έγιναν από τον Δήμαρχο 8 προτάσεις για την άμεση μερική εκτέλεση του τοπικού Σχεδίου Βιώσιμης Ανάπτυξης & Κινητικότητας (ΣΒΑΚ). Η ΔΡΑΣΗ έχει τοποθετηθεί αρνητικά στη φιλοσοφία των προτεινόμενων αλλαγών. Σχετικά, θα αναφερθούμε σε δύο παραδείγματα, που αποδεικνύουν ότι οι προτεινόμενες αλλαγές, όχι μόνον δεν θα λύσουν προβλήματα, αλλά σε κάποιες θα δημιουργήσουν και μεγαλύτερα.

1ο παράδειγμα: Πως επιβαρύνεται η κυκλοφορία γύρω από ένα δημοτικό σχολείο και ένα νηπιαγωγείο: Οι αλλαγές στις οδούς Κρήτης και Ηπείρου.

Η οδός Κρήτης είναι ένα μικρό στενό κάθετο στην Αγίου Αντωνίου με κατεύθυνση σήμερα, από Αγίου Αντωνίου προς Σαλαμίνος. Σε αυτήν βρίσκεται η κύρια είσοδος του 3ου Δημοτικού Σχολείου και του 5ου νηπιαγωγείου. Δίπλα, η πλατεία «Μάνος Χατζηδάκης» και η παιδική χαρά που τελειώνει στη συμβολή των οδών Κρήτης και Ηπείρου. Η Ηπείρου έχει κατεύθυνση από Ψαρών προς 28ης Οκτωβρίου, όπου και τελειώνει.
Προτείνονται οι εξής αλλαγές: Η Κρήτης αλλάζει κατεύθυνση και τα οχήματα κινούνται από Σαλαμίνος προς Αγίου Αντωνίου, χωρίς επαρκή επιχειρήματα που να στηρίζουν αυτή την αλλαγή. Παράλληλα, η Ηπείρου αντιδρομείται, ένα τμήμα της, από Ψαρών έως Κρήτης παραμένει άνοδος, και το τμήμα από Κρήτης έως 28ης Οκτωβρίου γίνεται κάθοδος. Συνεπώς μπροστά στην παιδική χαρά, ελάχιστα μόνον μέτρα από το σχολείο και το νηπιαγωγείο, συναντιούνται, σύμφωνα με τις προτεινόμενες αλλαγές, οχήματα που κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις: αυτά που κινούνται επί της Κρήτης, αυτά που ανεβαίνουν και αυτά που κατεβαίνουν την Ηπείρου!
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό σε όλους, πλην των μελετητών και της δημοτικής αρχής, ότι τις ώρες αιχμής, δηλαδή της έναρξης και λήξης των σχολικών μαθημάτων, όταν κινείται μεγάλος αριθμός οχημάτων και πεζών, θα προκαλείται καθημερινά κυκλοφοριακό κομφούζιο, μεγαλύτερο από αυτό που ισχύει σήμερα. Στην πραγματικότητα αντί να αποσυμφορήσουμε την κυκλοφορία την επιβαρύνουμε περισσότερο και επιπλέον μεγαλώνει και ο κίνδυνος ατυχημάτων, γεγονός που παραβλέπεται.

2ο παράδειγμα: Πως μετατρέπεται σε λαβύρινθο η μετακίνηση των περιοίκων: Από οδό Ολύμπου έως Ταϋγέτου, 6 δρόμοι και ένας πεζόδρομος στην ίδια κατεύθυνση.

Από την περίοδο της δημαρχίας Κ. Ιωαννίδη και μετά, πολύ έντονες συζητήσεις και σχολιασμοί αφορούσαν την αντιδρόμηση, χωρίς αιτιολόγηση, της οδού Εθνικής Αντιστάσεως, η οποία είναι κάθοδος σε όλο το μήκος της, αλλά άνοδος στο τμήμα από Ολύμπου έως Κισσάβου. Συνέπεια αυτής της διευθέτησης, ήταν οι έντονες διαμαρτυρίες των κατοίκων της οδού Αργυροκάστρου που δέχθηκαν ένα μεγάλο φορτίο κίνησης, (κάποιοι το έχουν υπολογίσει σε 3000 αυτοκίνητα την ημέρα), ακριβώς λόγω της αντιδρόμησης της Εθνικής Αντιστάσεως, αφού πλέον η Αργυροκάστρου γίνεται η πρώτη κάθοδος προς το κέντρο των Βριλησσίων όσων μπαίνουν από το φανάρι της οδού Κισσάβου.

Αντί λοιπόν, να δοθεί μια ριζική και οριστική λύση σ' αυτό το πρόβλημα, με τις ρυθμίσεις του ΣΒΑΚ προτείνεται μια μέθοδος που μετατρέπει την περιοχή σε λαβύρινθο και δεν δυσκολεύει απλώς την είσοδο των επισκεπτών στην πόλη, αλλά υποχρεώνει και τους μόνιμους κατοίκους της περιοχής σε μια διαρκή «περιπορεία» μέχρι να φτάσουν στο σπίτι τους.
Συγκεκριμένα από Ολύμπου προς Κισσάβου 6 παράλληλοι δρόμοι, ο ένας δίπλα στον άλλον, κινούνται προς την ίδια κατεύθυνση! Η Εθνικής Αντιστάεως, η Φλωρίνης (από Μπακογιάννη μέχρι την Ταϋγέτου όπου και τελειώνει), η Αργυροκάστρου (από Ολύμπου έως Ταϋγέτου), η Πιερίων που δεν αλλάζει κατεύθυνση, η Δίρφης (ανεβαίνει έως την Κισσάβου), άνοδος είναι επίσης και η μικρότερη Ορεστιάδος (προέκταση της οδού Πάικου πάνω από την Ολύμπου). Ακολουθεί η οδός Ξάνθης η οποία προτείνεται για πεζόδρομος.

Πού αλλού μπορεί να βρει κάποιος αυτό το σχήμα; 6 παράλληλοι δρόμοι, ο ένας δίπλα στον άλλον να κινούνται στην ίδια κατεύθυνση; Εδώ, εκτός από το μπέρδεμα έχουμε και τις παρακάτω συνέπειες: Η Αργυροκάστρου δεν ελαφρύνεται, αντίθετα θα προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση στη συμβολή της με την Ταϋγέτου από τα οχήματα που, άλλα θα ανεβαίνουν και άλλα θα κατεβαίνουν σε αυτήν. Και πάλι αυτή η συνάντηση οχημάτων θα γίνεται λίγα μέτρα από την είσοδο ενός σχολείου, του Β΄ Γυμνασίου Βριλησσίων. Επιπλέον, το πρόβλημα του σημείου θα μεταφερθεί στην επόμενη κάθοδο, στην οδό Ροδόπης, η οποία τώρα θα υποδεχθεί τον μεγάλο όγκο των αυτοκινήτων που κινούνται δυτικά προς το κέντρο της πόλης.

Κανένας «ξένος» δεν δυσκολεύεται με όλα αυτά να διασχίσει το προάστιο μας για να πάει στο δικό του, όπως ισχυρίζεται η δημοτική αρχή και υποστηρίζει το βασικό "σενάριο" του ΣΒΑΚ. Αντίθετα δυσκολεύεται κατά πολύ η κίνηση των ίδιων των δημοτών και ακόμη περισσότερο των μόνιμων κατοίκων της περιοχής και όσων άλλων «ξένων» για κάποιους αναγκαίους λόγους, όπως είναι η πρόσβαση στα καταστήματα ή οι συναλλαγές με τον ίδιο τον Δήμο, είναι υποχρεωμένοι να κάνουν βόλτες στα σοκάκια των Βριλησσίων!


readers  1777


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2025 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Με τα μαύρα ρούχα, αμίλητοι καπνίζουν. Οι φίλοι κι ονειρεύονται να φύγουν μακριά. Οι φίλοι που δε βρήκανε τίποτα ν' αγαπήσουν, που δεν πιστεύουν τίποτα, κανέναν, πουθενά...


Τα σχόλια σας...
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο23/8/2025 BT
Τόσο πολύ ενοχλήτε η εισηγήτρια που πρέπει να κάνει γύρω γύρω την Κρήτης για να πάει στο σπίτι της;Ας έρθει ενα μεσημέρι η αργά το βράδυ στην πλατεία να δει τι γίνεται στην παιδική χαρά (ώρες κοινής ησυχιας) να δει υποβάθμιση όλης της γειτονιάς. Λύση πρέπει να δοθεί για όλους τους κατοίκους της περιοχής με συνολική αναβάθμιση της κυκλοφορίας και όχι επιστροφή στο παλαιό καθεστώς.
Η ΔΡΑΣΗ επαναφέρει το θέμα της οδού Κρήτης στο δημοτικό συμβούλιο22/8/2025 Μ.Κ
Καλησπέρα, για να καταλάβω τι λέτε στο παραπάνω άρθρο .Έκανε καλά ο δήμος με την αντιδρομηση την Κρήτης ή όχι ? Τόσα χρόνια που όλα αυτά τα φορτηγά και η κίνηση που περνάγανε από την Κρήτης κάνατε ανάλογες προσπάθειες να αλλάξει κάτι ? Η λύσεις που έχουμε σαν κάτοικοι είναι 2 : 1) Μένει η κατάσταση ως έχει γιατί δεν πιστεύω κάποιος να λέει ότι η κίνηση που δυσκολεύει 2 διπλούς δρόμους ( Μακεδονίας, 25 Μαρτίου ) είναι λογικό να πέσει σε ένα στενό 2 τετραγώνων όπως η Κρήτης με δημοτικό ,νηπιαγωγείο και παιδική χαρά .. 2) Να αντιδρομησει ο Δήμος την Ψαρών μέχρι την Αβαρικου για να φεύγουν τα αυτοκίνητα από εκεί. Αν πιστεύει κάποιος και αν γίνεται αυτό που γράφεται να συνεχιστεί ο παράδρομος της Αττικής οδού προς Πεντέλης θα ήταν το καλύτερο αλλά προσωπικά το θεωρώ πολύ δύσκολο. Ευχαριστώ
Ανάγκη μέτρων στην περιοχή των Κάτω Βριλησσίων20/7/2025 Κ.Μ
Καλησπέρα, Σαν κάτοικος της περιοχής συμφωνώ με το παραπάνω άρθρο εκτός από ένα σημείο: "Οτι η αντιδρομηση της οδού Κρήτης δεν ωφέλησε την περιοχή" .Το λογικό είναι να μην δέχονται τα Βριλήσσια τόσο μεγάλο οδικό φόρτο .Αν είναι όμως υποχρεωτικό επουδενι δεν πρέπει για λόγους ασφαλείας των μικρων παιδιών να τον παίρνει η Κρήτης.Υπενθυμιζω ότι η Κρήτης έχει την πόρτα του Δημοτικού, του νηπιαγωγείου αλλά και την παιδική χαρά.Αρα είναι άτοπο να λέμε ότι 2 διπλοί δρόμοι δεν αντέχουν την κίνηση αλλά την αντέχει ένας στενός δρόμος 2 τετραγωνων.Και επειδή μένω στην περιοχή συμφωνω με την αντιδρομηση, όσο και αν ακούγεται ότι όλοι οι κάτοικοι της Κρήτης διαφωνούνε, γιατί προέχει η ασφάλεια των παιδιών και όχι το να πίνω καφέ στο μπαλκόνι χωρίς να περνάνε αυτοκίνητα από κάτω!! ΥΓ : από την πόρτα της Κρήτης του Δημοτικού περνάνε τα μικρά παιδιά και τα παιδιά του νηπιαγωγείου...
Η εποχή του «Δεν Γνώριζα», απλά τελείωσε29/3/2025 Δ.Κ.
Τα τελευταία σύννεφα, τα οποία πιθανόν να έδιναν κάποιο άλλοθι στην «άγνοιά μας», πρέπει να ήταν πριν 5 χρόνια, με την προβολή του social dilemma, που επίσης πραγματεύονταν περίπου το ίδιο θέμα. Από τότε τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο. Όλα αυτά είναι συμπτώματα μιας κοινωνίας, όπου όλοι, σαν αποκεφαλισμένα κοτόπουλα, ζαλισμένα από το καθημερινό ξύλο, τρέχουν δεξιά και αριστερά, τσεκάροντας ανά 3 λεπτά το κινητό για το επόμενο breaking news που θα ανακοινώσει το newspeak. Θα ακουστώ κυνικός ή πεσιμιστής, αλλά δε βλέπω να αντιστρέφεται το κλίμα. Στο μόνο που ελπίζω είναι οι ελάχιστες -πλην όμως φωτεινές- περιπτώσεις εκπαιδευτικών που δίνουν τον καθημερινό τους αγώνα, πολλές φορές λοιδορούμενοι και από πάνω, αφουγκράζονται τα προβλήματα των εφήβων, καταλαβαίνουν τον διαφορετικό κώδικά τους, αγγίζουν τον ψυχισμό τους. Και το λέω από προσωπική εμπειρία και από τα 2 σχολεία που φοίτησαν τα παιδιά μου. Θανάση, η τελευταία παράγραφος (Δ) δεν είναι ουτοπική πρόταση, αλλά και να ήταν, όπως λέει και ο Γκαλεάνο, η ουτοπία χρησιμεύει για να προχωράμε. ΥΓ: ένα πολύ καλό ντοκιμαντέρ, που θα μπορούσε και αυτό να προβληθεί, και να αποτελέσει αφορμή για συζήτηση με τους μαθητές είναι το «Τέλος Χρόνου» του Λουκά Παλιοκρασσά.


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2025 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου