Κίνηση Δημοτών Βριλησσίων

 
16/6/2021

Ο Δήμαρχος απαντά σε πολίτη ένα χρόνο μετά

Διάλογος για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε περιοχή των Άνω Βριλησσίων

Στις 21 Μάϊου 2021 είχαμε δημοσιεύσει άρθρο με τίτλο «Και πάλι για το ζήτημα της Αργυροκάστρου - Ο Δήμος δεν απαντά ούτε στον Συνήγορο του Πολίτη», (https://www.drasivrilissia.gr/Articles/Article/4138) το οποίο αναφέρονταν στην περίπτωση του συνδημότη μας Αντώνη Καφίρη, που είχε υποβάλλει προς τον Δήμο Βριλησσίων κάποιες απορίες/προβήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των Άνω Βριλησσίων στην περιοχή που ορίζεται από τις οδούς Εθνικής Αντιστάσεως, Κισσάβου, Δίρφης και Ολύμπου. Στη συνέχεια (12/01/2021), επειδή ο Δήμος δεν απάντησε, ο συμπολίτης μας προσέφυγε στον «Συνήγορο του Πολίτη» ο οποίος προέβη σε «ενόχληση» προς τον Δήμο Βριλησσίων. Ακολούθησε και δεύτερη «ενόχληση» του Οργανισμού (13/05/2021), και πάλι χωρίς αποτέλεσμα. Τελικά, ένα χρόνο μετά, ο Δήμος Βριλησσίων, δια του Δημάρχου του, απαντά στο έγγραφο του συμπολίτη μας, κοινοποιώντας την απάντησή του και στον Συνήγορο του Πολίτη.

Σήμερα δημοσιεύουμε την απάντηση του Δήμου Βριλησσίων, όσο και την νέα ανταπάντηση του ενδιαφερόμενου δημότη, επειδή ο διάλογος παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη περιοχή των Άνω Βριλησσίων.

Υπενθυμίζουμε, για λόγους κατανόησης της απάντησης του Δήμου, τα αρχικά ερωτήματα του συνδημότη μας:
1) Πότε θα εφαρμοστεί η απόφαση με αριθμό 75/2015 που αφορά την επαναφορά της αντιδρόμησης της οδού Εθνικής Αντιστάσεως.
2) Ποιά είναι η πρόβλεψη για την τοποθέτηση των κάδων μεταξύ των οδών αυτών. Δεν είναι σίγουρα οι θέσεις των κάδων πάνω στα πεζοδρόμια ή πάνω στις στάσεις των λεωφορείων και σε καμία περίπτωση να τοποθετούνται οι κάδοι κατά βούληση του οποιουδήποτε και όπως τον εξυπηρετεί.
3) Ποια είναι η πρόβλεψη για τις θέσεις στάθμευσης που χάθηκαν (και θα χαθούν κι άλλες) από την υπερβολικά μεγάλη πεζοδρόμηση της οδού Ταϋγέτου.
4) Πότε θα γίνει η βελτίωση και η σήμανση αυτών των υπερβολικά μεγάλων πεζοδρομίων. Ήδη φορτηγά οχήματα αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το πεζοδρόμιο για να στρίψουν ή για να περάσουν το στένεμα αυτό. Επίσης πολλοί διερχόμενοι εποχούμενοι, μην βλέποντας τα κακώς υπολογισμένα πεζοδρόμια έχουν προκαλέσει φθορές στα αυτοκίνητά τους με αποτέλεσμα μια μικρή βλάβη (πχ ένα ελαστικό) ή κάποια μεγαλύτερη (διάτρηση ελαιολεκάνης).

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ
Βριλήσσια, 14 Ιουνίου 2021
ΘΕΜΑ: Απάντηση σε αίτημα
ΣΧΕΤΙΚΑ: Το από 07-5-2020 ηλεκτρονικό αίτημα του κου Καφίρη

Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού αιτήματος, σας ενημερώνουμε τα εξής :
1)- Η απόφαση με αριθμό 75/2015 που αφορά την επαναφορά της αντιδρόμησης της οδού Εθνικής Αντιστάσεως δεν πρόκειται να εφαρμοστεί καθώς υπάρχει η μεταγενέστερη υπ’ αριθ. 260/2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Βριλησσίων η οποία καθορίζει την κατεύθυνση αυτής. Συνημμένα σας αποστέλλουμε τόσο την ανωτέρω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπως και το σχετικό συνοδευτικό διάγραμμα.

2)- Ως προς την πρόβλεψη για την τοποθέτηση των κάδων στην περιοχή που αναφέρετε σας ενημερώνουμε ότι απαγορεύεται η εγκατάσταση κάδων απορριμμάτων επί των πεζοδρομίων, όπου δεν εξασφαλίζεται η ελεύθερη δίοδος πλάτους 1,50 μ. για την απρόσκοπτη διέλευση των πεζών. Οι οριοθέτηση των θέσεων των κάδων απορριμμάτων είναι αρμοδιότητα της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Πολιτικής Προστασίας και πρέπει να γίνει σύμφωνα με τον σχετικό κανονισμό που έχει εισηγηθεί η εν λόγω υπηρεσία. Η θέση των κάδων απορριμμάτων είναι εφικτή επί του οδοστρώματος, μεταξύ των σταθμευμένων οχημάτων με οριοθέτηση των θέσεων αυτών.

3) - Ως προς το θέμα των θέσεων στάθμευσης που ισχυρίζεσθε ότι χάθηκαν με την ανάπλαση της οδού Ταϋγέτου σας ενημερώνουμε ότι ουδεμία πρόβλεψη υπάρχει και ούτε απαιτείται να γίνει. Η οδός ΤΑΫΓΕΤΟΥ είναι χαρακτηρισμένη ως πεζόδρομος από τον πολεοδομικό σχέδιο της περιοχής και σύμφωνα με τον ορισμό αυτό «Πεζόδρομος ορίζεται η οδός οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά από πεζούς και για είσοδο-έξοδο οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών ως και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης» (Κ.Ο.Κ. νόμος 2696 ΦΕΚ 57/23.3.1999 - Άρθρο 2). Κατά συνέπεια κατά κανόνα δεν επιτρέπεται η στάθμευση επ’ αυτής. Οι κάτοικοι οφείλουν να σταθμεύουν τα οχήματά τους εντός των ιδιοκτησιών τους ή σε οιοδήποτε ελεύθερο και επιτρεπόμενο χώρο στάθμευσης επί του οδοστρώματος που έχει ορίσει ο Δήμος, παρά τα υπάρχοντα πεζοδρόμια των λοιπών οδών (καθέτων ή παραλλήλων της οδού Ταϋγέτου).

Βασική προτεραιότητα και υποχρέωση κάθε Δήμου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (και κατά το Σ.Β.Α.Κ. γενικά και ειδικά) είναι η εξασφάλιση της ανεμπόδιστης κυκλοφορίας και μετακίνησης των πεζών, των Α.Μ.Ε.Α, των ποδηλατών. Στην συνέχεια, στην πυραμίδα των προτεραιοτήτων στις μετακινήσεις εντός του αστικού ιστού των πόλεων, προτεραιότητα έχουν τα μέσα των μαζικών μετακινήσεων πολιτών με την δημόσια συγκοινωνία, τα οχήματα παροχής πρώτων βοηθειών και ασφάλειας και εξυπηρέτησης των πολιτών (δημοτικά οχήματα). Έπονται τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα (επιβατηγά και φορτηγά). Κατά συνέπεια στην οδό ΤΑΫΓΕΤΟΥ (αλλά και στην ευρύτερη περιοχή «Πάτημα» Βριλησσίων που οριοθετείται από τις οδούς Ολύμπου, Πεντέλης, Αναπαύσεως και Βριλησσού) προτεραιότητα του Δήμου είναι η διασφάλιση της ανεμπόδιστης μετακίνησης των πολιτών και όχι η εξασφάλιση θέσεων στάθμευσης των οχημάτων αυτών στον δημόσιο χώρο της περιοχής, που εξ άλλου είναι περιοχή με χρήση ΑΜΙΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ. Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα η οδός ΤΑΥΓΕΤΟΥ διαμορφώθηκε με εκατέρωθεν πεζοδρόμια και ελάχιστες θέσεις στάθμευσης οχημάτων για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες, καθώς και των κατοίκων της περιοχής προς την Λεωφόρο Πεντέλης και τους διάφορους δημοτικούς χώρους κοινωφελών χρήσεων της περιοχής. Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται σημαντικά τόσο η οδός ΤΑΥΓΕΤΟΥ όσο και η πέριξ περιοχή.

Ο Δήμαρχος
Ξενοφών Μανιατογιάννης


Η ΑΝΤΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ κ. Α. ΚΑΦΙΡΗ
(προς την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Βριλησσίων)
Αγαπητέ κε Λογοθέτη

Σας απαντώ με την σειρά μου, σε απορίες που δημιουργήθηκαν από την απάντησή σας (Αριθ. πρωτ. 7136, 14 Ιουνίου 2021) και επιπροσθέτως σας θέτω και ακόμα ένα ερώτημα το οποίο προέκυψε από τα συνημμένα αρχεία που μου αποστείλατε.

1) Στην μεταγενέστερη απόφαση υπάρχει η αναφορά: "Λειτουργία της οδού Κισσάβου ως διπλής κατεύθυνσης κυκλοφορίας. Σε αυτή την περίπτωση προτείνονται κυκλοφοριακές ρυθμίσεις (αντιδρομήσεις) σε κάθετες οδούς, ώστε να προστατευθούν οι περιοχές αμιγούς κατοικίας εκατέρωθεν αυτής από τις διαμπερείς κινήσεις. - Διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης ως προς την κατεύθυνση κίνησης της οδού Εθνικής Αντιστάσεως στο τμήμα Ταΰγετου – Κισσάβου. - Αντιδρόμηση ως προς την υφιστάμενη κατάσταση της οδού Αργυροκάστρου στο τμήμα Ταΰγετου – Κισσάβου."

Στην αναφορά αυτή λοιπόν υπάρχει η απόφαση για να παραμείνει η αντιδρόμηση της οδού Εθνικής Αντιστάσεως αλλά και να αλλάξει της οδού Αργυροκάστρου. Απόφαση που έχει εφαρμοστεί μονομερώς. Η αντιδρόμηση της Εθνικής Αντιστάσεως έχει προκαλέσει την μεταφορά όλης της κυκλοφορίας να περνάει από την οδό Αργυροκάστρου. Άρα το μόνο που πέτυχε η αντιδρόμηση είναι να περνάνε όλα τα αυτοκίνητα από Κισσάβου (μπροστά από το πολιτιστικό κέντρο), να στρίβουν δεξιά στην οδό Αργυροκάστρου (να γίνεται μονίμως η παραβίαση της σήμανσης "STOP", με πολλά ατυχήματα και δυστυχώς και με ανθρώπινες ζωές), να στρίβουν ξανά δεξιά στην οδό Ταϋγέτου (και να περνάνε μπροστά από το δημοτικό σχολείο και το νηπιαγωγείου ή μπροστά από τους χώρους άθλησης της οδού Ολύμπου), και όλα αυτά με μεγάλη ταχύτητα αφού έχουν ήδη εκνευριστεί οι οδηγοί για την μεγάλη παράκαμψη. Άρα η απόφαση αυτή δεν έχει σίγουρα γνώμονα ούτε να βελτιώσει την ασφάλεια (safety and security) των χρηστών του, ούτε να μειώσει το θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και την κατανάλωση ενέργειας, όπως άλλωστε αναφέρεται η παράγραφος 1.1 της παραπάνω απόφασης.

2) Όσον αφορά το 2ο ερώτημά μου για τους κάδους απορριμμάτων και ανακύκλωσης, δεν έθεσα το ερώτημα αν θα τοποθετηθούν οι κάδοι πάνω στα πεζοδρόμια, αλλά που θα τοποθετηθούν τώρα που οι δρόμοι αυτοί είναι υπερβολικά πεζοδρομημένοι.
Αναφέρετε συγκεκριμένα "Η θέση των κάδων απορριμμάτων είναι εφικτή επί του οδοστρώματος, μεταξύ των σταθμευμένων οχημάτων με οριοθέτηση των θέσεων αυτών." Από την στιγμή που δεν υπάρχουν θέσεις στάθμευσης δεν θα υπάρξουν ούτε κάδοι;

3) Όσον αφορά το 3ο ερώτημα για τις θέσεις στάθμευσης, να σας διορθώσω και να σας αναφέρω ότι δεν ισχυρίζομαι ότι χάθηκαν. Απλώς χάθηκαν. Αναφέρετε λοιπόν: «Πεζόδρομος ορίζεται η οδός οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά από πεζούς και για είσοδο-έξοδο οχημάτων προς και από ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης παρόδιων ιδιοκτησιών ως και για οχήματα εφοδιασμού ή έκτακτης ανάγκης» (Κ.Ο.Κ. νόμος 2696 ΦΕΚ 57/23.3.1999 - Άρθρο 2)." Με την υπερβολική πεζοδρόμηση ούτε οχήματα εφοδιασμού μπορούν να περάσουν ούτε έκτακτης ανάγκης. Δεν μπορεί να στρίψει καν το μικρό λεωφορείο μεταφοράς ατόμων με ειδικές ανάγκες!

Συνεχίζοντας αναφέρετε: "Οι κάτοικοι οφείλουν να σταθμεύουν τα οχήματά τους εντός των ιδιοκτησιών τους ή σε οιοδήποτε ελεύθερο και επιτρεπόμενο χώρο στάθμευσης επί του οδοστρώματος που έχει ορίσει ο Δήμος, παρά τα υπάρχοντα πεζοδρόμια των λοιπών οδών (καθέτων ή παραλλήλων της οδού Ταϋγέτου)."
Μάλλον δεν έχετε αντιληφθεί την κατάσταση στις οδούς αυτές. Δεν έχουμε απαίτηση να σταθμεύουμε έξω από το σπίτι μας (όπως μου αναφέρανε όταν επισκέφτηκα το δημαρχείο), αλλά σε μία εύλογη απόσταση. Αν λοιπόν ήσασταν κάτοικος στη οδό Αργυροκάστρου ή Ταϋγέτου θα έπρεπε να σταθμεύσετε 2 ή 3 τετράγωνα μακριά από το σπίτι σας, αφού οι μοναδικοί παράλληλοι ή κάθετοι δρόμοι δεν έχουν ελεύθερες θέσεις στάθμευσης.

Επίσης αναφέρετε για την προτεραιότητα των μετακινήσεων κάτι που μάλλον δεν είναι σχετικό με το ερώτημα που είχα θέσει. Δεν ανέφερα σε κανένα σημείο να καταστραφούν τα πεζοδρόμια αλλά να γίνει σωστή πρόβλεψη για μετακινήσεις και για θέσεις στάθμευσης (όπως άλλωστε έχετε κάνει επιτυχώς και σε άλλα σημεία του δήμου όπου υπάρχει και πεζοδρόμηση και θέσεις στάθμευσης).

4) Στο 4ο ερώτημα μου δεν υπήρξε απάντηση. Το ξαναγράφω παρακάτω:
"Πότε θα γίνει η βελτίωση και η σήμανση αυτών των υπερβολικά μεγάλων πεζοδρομίων. Ήδη φορτηγά οχήματα αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το πεζοδρόμιο για να στρίψουν ή για να περάσουν το στένεμα αυτό. Επίσης πολλοί διερχόμενοι εποχούμενοι, μην βλέποντας τα κακώς υπολογισμένα πεζοδρόμια έχουν προκαλέσει φθορές στα αυτοκίνητά τους με αποτέλεσμα μια μικρή βλάβη (πχ ένα ελαστικό) ή κάποια μεγαλύτερη (διάτρηση ελαιολεκάνης)."

5) Σαν νεότερο ερώτημα θα βασιστώ στην απάντησή σας όπου υπάρχει η αναφορά: "Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα η οδός ΤΑΥΓΕΤΟΥ διαμορφώθηκε με εκατέρωθεν πεζοδρόμια και ελάχιστες θέσεις στάθμευσης οχημάτων για την ασφαλή μετακίνηση των μαθητών από και προς τις σχολικές μονάδες, καθώς και των κατοίκων της περιοχής προς την Λεωφόρο Πεντέλης και τους διάφορους δημοτικούς χώρους κοινωφελών χρήσεων της περιοχής. Με το έργο αυτό αναβαθμίζεται σημαντικά τόσο η οδός ΤΑΥΓΕΤΟΥ όσο και η πέριξ περιοχή."

Η πεζοδρόμηση έγινε ώστε να προστατεύσουμε τα παιδιά από τα γύρω σχολεία, ώστε να να υπάρχει ασφάλεια αυτών ως πεζοπόροι. Όμως με την ανακατεύθυνση των οδών αυτών απλώς μεταφέρθηκε η κυκλοφορία σε αυτό το ζωτικό τμήμα (υπήρξε και μετρητής διελεύσεων και τα στοιχεία του τα έχετε στο δήμο). Έγιναν λοιπόν πεζοδρομήσεις σε κομμάτια που η αύξηση της κυκλοφορίας οφείλεται στις εκ των υστέρων αποφάσεις, αφού δεν ήταν οι δρόμοι έτσι στο δήμο μας.
Οι ελάχιστες θέσεις στάθμευσης όπως αναφέρετε θα μπορούσαν να αυξηθούν στο κομμάτι της οδού Ταϋγέτου που ορίζεται από την οδό Αργυροκάστρου έως και την οδό Φλωρίνης, αφού υπάρχει χώρος για πεζοδρόμηση και για θέσεις στάθμευσης και για κάδους (όπως είναι και το υπόλοιπο μεγάλο κομμάτι της οδού Ταϋγέτου). Άρα δεν μιλάμε για αναβάθμιση της περιοχής, αλλά για τροποποίηση και πείραμα στην υποβάθμιση που ήδη έχει γίνει.

Τέλος, όπως και στην προηγούμενη επιστολή μου (η οποία απαντήθηκε μετά από 14 μήνες), να επαναλάβω, όπως καταλαβαίνετε είναι προβλήματα καθημερινά τα οποία αντιμετωπίζουν κάτοικοι της περιοχής, οι οποίοι βλέπουν την περιοχή τους να υποβαθμίζεται αντί να προσφέρει κάτι το οποίο όλοι θέλουν για την κατοικία τους για την οποία έχουν επενδύσει ουκ ολίγα. Και να συμπληρώσω πως όταν έκαναν την επένδυσή τους σε αυτή την περιοχή είχαν δει τι αγόραζαν και σε ποιους δρόμους θα διέμεναν, κάτι που αλλάχθηκε εκ των υστέρων αυθαίρετα και χωρίς καμία πρόβλεψη ή μελέτη!

Να τονίσω πως οποιαδήποτε αναφορά δεν γίνεται στο πρόσωπό σας αλλά στον δήμο ως οργανισμού και ως οργάνου λήψης αποφάσεων. Η απάντησή μου ήρθε σε εσάς μόνο ως εκπροσώπου του δήμου που υπογράφει στο κάτω μέρος της απάντησής σας.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

Με εκτίμηση
Καφίρης Αντώνης



readers  1349


Σχόλια (0)


Εισαγωγή σχολίου
Όνομα:

Σχόλιο:



Τα σχόλια δημοσιεύονται άμεσα και είναι αποκλειστική ευθύνη του συντάκτη του σχολίου. Οι διαχειριστές της παρούσας ιστοσελίδας διατηρούν το δικαίωμα διαγραφής των σχολίων εκείνων που έχουν διαφημιστικούς σκοπούς, κρίνονται ως ρατσιστικά ή προσβάλλουν πρόσωπα.

Τετάρτη 24 Απριλίου 2024 H Δράση στο facebook Το κανάλι μας στο YouTube
 
Ακροβάτες στο χαρτί Ακροβάτες στο χαρτί
Cine Δράση

Τελευταία θέματα

Τοιχο-διωκτικά
Τάσος Λειβαδίτης - Καντάτα , Κέδρος 1960
Έρχονται όλα κάποτε μαζεμένα. Πού να πας τότε; Πού να κρυφτείς; Τι την έκανες την ανεπανάληπτη ζωή σου;


Τα σχόλια σας...
Όχι και εξαώροφα στα Βριλήσσια!1/4/2024 Χαρά Ροβίθη
Είναι όντως μεγάλο το πρόβλημα. Θα έχετε παρατηρήσεις ότι πέρα από το θέμα του ύψους, στις καινούργιες πολυκατοικίες δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου κήπος ή πράσινος περίβολος, ενώ για την εποχή μας αυτό θα έπρεπε να είναι παντού δεδομένο (το έχουν πχ. πολλές παλιότερες πολυκατοικίες που φαίνεται πως είναι "αόρατες"). Επίσης οι εξώστες/μπαλκόνια συχνά είναι στενά ή μικρά, κάτι που επίσης δεν συνάδει με κτίσματα φιλικά προς μια βιώσιμη διαμονή. Σε κάποιες περιοχές παρατηρείται το φαινόμενο να κόβουν το οικόπεδο στα δύο και να χτίζουν δύο πολυκατοικίες με κάλυψη οικοπέδου που πλησιάζει το 95% ή να βγάζουν τα μπαλκόνια σχεδόν στο ίδιο ύψος με το πεζοδρόμιο! Υπάρχουν και ορισμένα ζητήματα αισθητικής όπως πχ ότι το 80% των οικοδομών επιλέγει ως χρώμα το ασπρόμαυρο που, μαζί με τα παραπάνω, την οικοδομική έξαρση των τελευταίων ετών και μια ισχυρή (και γελοία) τάση για ομοιομορφία, καθιστούν τη γενικότερη εικόνα απελπιστική και γι αυτούς που μένουν και γι αυτούς που τη βλέπουν. Φιλικά Χαρά Ροβίθη


Δημοτικές Εκλογές 2014


ΓΠΣ Βριλησσίων 2011


Δημοτικές Εκλογές 2010


Παιδεία 2009




Καλλικράτης: απόψεις και θέματα

Η κρίση και το πρόγραμμα σταθερότητας

Το στέκι της Δράσης 

Το νέο στέκι της «Δράσης», Πάρνηθος 21 Βριλήσσια τηλ. 211-116-5797. H δωρεάν δανειστική βιβλιοθήκη και ταινιοθήκη λειτουργεί κάθε Δευτέρα 12:00-2:00μμ, Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη 6:00-8:00μμ.




   
© 2006 - 2024 Δράση για μια Άλλη Πόλη
Κατασκευή - επιμέλεια ιστοσελίδας: Μάκης Ετζόγλου